Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@20:39:47 GMT

مجلس به کم شدن تعداد یارانه بگیران رای نداد!

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۱۱۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد علی مطهری مبنی بر حذف همه دهک‌های یارانه بگیر و پرداخت یارانه صرفا به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مخالفت کردند. آفتاب‌‌نیوز : در جلسه علنی نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه بودجه در خصوص هدفندی یارانه ها پیشنهاد علی مطهری نایب رئیس مجلس درباره این بند مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطهری معتقد بود: به جای شناسایی و حدف دهک های بالای درآمدی از دریافت یارانه باید دهک های پایین درآمدی را شناسایی کرد و فقط به این دهک ها یارانه پرداخت.
وی میگوید: بر اساس این پیشنهاد از اردیبهشت ماه یارانه نقدی صرفا به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، زنان بی سرپرست یا بدسرپرست متقاضی و فرزندان آنان تعلق می گیرد.
نماینده مردم تهران اظهار داشت: علاوه بر این خانوارهایی که خود را مستحق دریافت یارانه می بینند می توانند درخواست خود را به سازمان هدفمندی ارائه دهند؛ دولت می تواند از درآمدهای این بخش برای افزایش یارانه دهک های پایین درآمدی اختصاص دهد.
امیرآبادی در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: بسیاری از افراد نیازمند تحت پوشش کیمته امداد و بهزیستی نیستند و حذف یارانه مشکلاتی را برای آنها به وجود می آورد.
 اما سکینه الماسی نماینده عسلویه با این پیشنهاد موافقت کرد.
پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه با این پیشنهاد موافقت کرد و شرط اجرای آن را حمایت مجلس خواند.
اما در پایان نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۳۱ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.
مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد ۶۰ میلیون ایرانی از دریافت یارانه حذف می شوند.
منبع: مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: یارانه نقدی علی مطهری بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه

به گزارش«نماینده» احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه (8 فروردین ماه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه کم بودن مبلغ جرایم رانندگی باعث شده که بازدارندگی نداشته باشد، اضافه کرد: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را فرهنگ سازی و توجه مردم به ضوابط رانندگی می‌دانیم ولی عده ای با عدم رعایت قوانین، برای خود و دیگران مشکل ایجاد می کنند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی
  • (ویدئو) افشاگری فرامرز خودنگاه از تماس نماینده مجلس تا پیشنهاد سکه و پرادو!