Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین محمدی، شنبه در جمع استادان و کادر آموزشی این دانشگاه در شیراز افزود: توسعه جوامع قبل از اتکا به منابع مالی و فناوری، در گرو نیروی انسانی متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر است که بخش بزرگ و اصلی این سرمایه را نیز دانشجویان تشکیل می دهند.
او ادامه داد: دانشگاه ها از این حیث رسالت سنگینی بر دوش دارند و برای آنکه بتوان فضای رقابت علمی و نوآوری را در دانشگاه ها ایجاد کرد باید پیشرفت را به اصلی ترین دغدغه دانشجویان تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، نقش آموزش را در توسعه متوازن و پایدار جامعه مهم ارزیابی و بیان کرد: دانش و اخلاق باید در کنار یکدیگر رشد کنند و آنچه دانش و اخلاق را سامان می دهد همان فرهنگ است بنابراین می توان گفت، فرهنگ و ترکیب آن با رویکرد خلاقیت می تواند یک جامعه را به پیشرفت برساند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهید رستمی شیراز اظهار داشت: بنابراین توجه به خلاقیت ها و فرهنگ ها باعث توسعه رویکرد سیستمی در نظام مدیریتی می شود و دانشگاه این فرصت را به دانشجو می دهد که در یک فرآیند نظام مند از مرحله ابتدایی تا سطح بالای علمی، آموزش ببیند و به شکل متوازن و تخصصی به شکوفایی و خلاقیت برسد.
محمدی، استاد، دانشجو، محتوی آموزش و فضای آموزشی را از مولفه های آموزش برشمرد و گفت: اثر بخشی تدریس، بیشتر بر کیفیت تدریس استوار است و مدرس در کلاس درس باید زمینه های آموزش، پژوهش و یا خدمت رسانی را برای دانشجویان فراهم کند و اگر می خواهیم دانشجویان کارهای بزرگ جامعه را انجام دهند و مسئولیت پذیری اخلاقی و اجتماعی داشته باشند باید زیر ساخت های مناسب را برای آنها فراهم کنیم.
وی افزود: آنچه مسلم است اینکه رشد علمی و توسعه مراکز آموزش عالی در ایران بعد از انقلاب، سیر صعودی داشته و امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب، کشورمان در جایگاهی قرار گرفته که در تمام علوم مهم و کاربردی با تکیه بر باور 'ما می توانیم' به خود کفایی ملی رسیده است و دیگر نیازی به استفاده از متخصصان خارجی در علوم مختلف نداریم.
محمدی بیان داشت: اگر تا قبل از پیروزی انقلاب، ورود به دانشگاه یک رویا بود، امروز با تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی جوان و دانش آموخته رو به رو هستیم که بی شک رسیدگی به شرایط کار و اشتغال این حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
6122 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جامعه خدمت رسانی دانشجو رئیس دانشگاه منابع مالی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشجویان متقاضی برای ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت می‌توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی refah.swf.ir ثبت کنند. به گفته وی، مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی باید حکمرانی را اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی را در کشور اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی در کشور را اصلاح کند