Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@20:23:36 GMT

۶ شناور متخلف صید ترال توسط سپاه توقیف شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۱۵۵

۶ شناور متخلف صید ترال توسط سپاه توقیف شد

فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) شهرستان دیر گفت: شش فروند شناور متخلف صید ترال روز گذشته در حوالی منطقه مطاف شهرستان دیر توقیف شدند.

به گزارش مشرق، بهرام امیرنژاد امروز در شهرستان دیر اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته اطلاع یافتیم شش فروند لنج صیادی غیرمجاز با وسایل صنعتی قبل از منطقه مطاف زیستگاه آبزیان را به خطر می‌اندازند و رزق صیادان ما را با مشکل جدی مواجه کرده‌اند که بلا فاصله یگان‌های گشت پایگاه دریایی انصارالحسین (ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه به محل صید این شناورها اعزام و علاوه بر توقیف شناورها، ادوات صیادی و ماهی‌های صید شده آنها نیز ضبط شد و سپس جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سپاه در برابر پایمال شدن حقوق صیادان ساکت نمی‌ماند جزئیاتی از صیادی چینی‌ها در دریای عمان اتمام حجت سردار تنگسیری درباره کشتی های چینی

فرمانده پایگاه دریایی انصار الحسین (ع) شهرستان دیر با بیان اینکه سپاه اجازه نخواهد داد که عده‌ای با شناورها و دستگاه‌های خاص خود رزق و روزی صیادان بومی را با مشکل مواجه کنند افزود: برخورد با صید ترال به قوت ادامه پیدا می‌کند و سپاه تحمل نمی‌کند که معیشت مردم شهرستان دیر با خطر مواجه شود و تمام قد در مقابل شناورهایی که صید ترال انجام می‌دهند خواهد ایستاد.

وی گفت: ماهی‌های صید شده این شناورها با قیمت مناسب و ارزان بین مردم توزیع خواهد شد چون ذخایر دریایی متعلق به مردم است.

عقیل امینی رئیس شیلات بندر دیر نیز با بیان اینکه بیشتر شناورهای صید ترال از مرکز استان در منطقه شهرستان دیر حاضر می‌شوند بیان کرد: به دستور دادستانی فعلاً محصول صید شده و ادوات صیادی این شناورهای متخلف تا صدور دستور نهایی توقیف است و روند برخورد با متخلفان در دریا با همکاری دریابانی و پایگاه دریایی انصارالحسین (ع) شهرستان دیر همچنان تداوم دارد و منطقه را برای افراد سودجو ناامن می‌کنیم تا صیادان بومی در امنیت کامل صید کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب اخبار حوادث ترال سپاه پاسداران صیادان صید ماهی لنج صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی شناور جستجو و نجات دریایی در بندرشهیدرجایی

مهدی بروغنی معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند شناور جستجو و نجات سبک وزن و پرسرعت معروف به Rib مخصوص انجام عملیات در نقاط کم عمق و سواحل پس از بازسازی در سرسره بندر شهید رجایی به آب اندازی شد. 

وی افزود: این شناور با آبخور کمتر از نیم متر و سبک وزن بعد از نصب کولار به آب اندازی شد تا بعد از انجام سایر تنظیمات آماده به کار شود.
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این شناور با سرعت حداکثر ۴۰ گره دریایی دارای هشت متر طول، سه متر عرض و ۳۰ سانتیمتر آبخور است.

بروغنی افزود: در نیمه نخست فروردین امسال نیز با پایان کار تعمیرات اساسی و زیر آبی یدک‌کش‌های محرم و عسلویه ۲ از بندر بوشهر در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این دو یدک‌کش نیز به چرخه خدمات دریایی برگشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند
  • سه لنج صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آب‌های جنوب توقیف شد
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • بازسازی شناور جستجو و نجات دریایی در بندرشهیدرجایی
  • خودروی حمل پساب در تاکستان توقیف شد
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی