Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه اعلام کردند که اظهارات و مواضع سفیر روسیه در لبنان باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده و به همین دلیل مقامات این رژیم سعی در تشویق مسکو برای برکناری وی از این سمت را دارند.

به گزارش ایسنا، سایت النشره لبنان در گزارشی نوشت: این اولین باری نیست که صهیونیست‌ها از مواضع الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان در قبال مسائل منطقه به ویژه سوریه ابراز ناراحتی می‌کنند، چراکه مواضع وی بیانگر موضع ثابت مسکو است و در سخنرانی‌های مکرر خود از طریق رسانه‌های لبنانی که به سمع و نظر تمامی مردم کشورهای عربی می‌رسد، سیاست روسیه را در معرض نمایش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه در بیروت اخیرا در یک برنامه تلویزیونی شبانه در یک رسانه لبنانی ظاهر شد و به طور مفصل به تشریح تعهد مسکو نسبت به تلاش‌ها برای متحد کردن فلسطینی‌ها و نقش سازنده آن در تضاد با نقش‌های تخریبی در خاورمیانه پرداخت اما رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که اظهارات زاسپکین باعث موجی از ناراحتی در محافل سیاسی اسرائیل شد و این رسانه‌ها سوالاتی را مطرح کردند مبنی بر اینکه اگر مسکو تصمیم به گسترش حضور خود در خاورمیانه بگیرد و یا اینکه لبنانی‌ها آماده از دست دادن آمریکا باشند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در واکنش به اظهارات اخیر زاسپکین نوشت که وی آمریکا را به دامن زدن به "درگیری‌های جدید" متهم کرد که می‌تواند شامل تعدادی از کشورها و گروه‌های قومی و مذهبی شود. سفیر روسیه همچنین در اظهارات خود از دیدگاه حزب‌الله لبنان نیز دفاع کرد.

این روزنامه اظهارات زاسپکین را "تند" و "از مسکو خطاب به لبنان" برشمرد و اعلام کرد که اظهارات وی بیانگر این موضوع است که بیروت عرصه نبرد ژئوپلیتیک احتمالی آینده میان مسکو و واشنگتن خواهد بود.

زاسپکین که از محبوبیت مردمی، توان دیپلماتیک بالا برای ارتباط با تمامی بخش‌های ملت لبنان برخوردار بوده و روابط خود با تمامی احزاب سیاسی لبنان را حفظ می‌کند، همیشه با اظهارات خود رژیم صهیونیستی را به خشم آورده و این اظهارات در حال حاضر به منبع نگرانی مقامات اسرائیل نسبت به نقش روسیه تبدیل شده است که بیانگر تمایل مسکو به سوی منافع اسرائیل نبوده، بلکه موضع آن به صف متخاصم با تل‌آویو نزدیک‌تر است.

طبق گزارش النشره، به همین دلیل اسرائیلی‌ها به دنبال متقاعد کردن مسکو به برکناری سفیر خود در بیروت و جایگزین کردن فرد دیگری به جای آن هستند که اظهارات و مواضعش علیه اسرائیل نباشد. پس باید این سؤال را مطرح کرد که آیا تل‌آویو می‌تواند برکناری و یا تغییر زاسپکین را به مسکو تحمیل کند یا خیر؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسرائیل روسیه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!

پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی که در اقدام متجاوزکارانه این رژیم و حمله به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد، رسانه‌های صهیونیستی و غربی ادعا کردند که حملات موشکی و پهپادی را «رهگیری کرده‌اند» و این درحالیست که آنها پیشتر به ترس ناشی از این عملیات اذعان کرده بودند. در این میان، گزارش شد که جت‌های انگلیس و آمریکا در این زمینه به رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین چنین مسئله‌ای را با اشاره به کمک‌های غرب به تل‌آویو در پیام‌رسان تلگرام خود عنوان کرده است.

به نقل از ایسنا او نوشت: «اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن با یکدیگر با کارآمدی بالا همکاری کردند. این نشان داد که اتحاد در دفاع در برابر ترور زمانی که مبتنی بر اراده سیاسی کافی باشد چقدر می تواند موثر واقع شود.»

زلنسکی در ادامه از غرب جمعی خواست تا به همان اندازه که به رژیم صهیونیستی کمک می‌شود، به اوکراین هم در جنگ با روسیه کمک کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: «اگر اوکراین حمایت کاملا مشابهی را از سوی شرکای خود در رهگیری پهپادها و موشک‌ها دریافت می‌کرد، آسمان اروپا مدت‌ها پیش می‌توانست از همان سطح حفاظت برخوردار شود.»

زلنسکی با اشاره به کمک‌های غرب به رژیم صهیونیستی گفت: اقدام مشابهی می‌تواند برای اوکراین صورت بگیرد. اوکراین هم مثل اسرائیل عضو ناتو نیست و این امر مستلزم فعال‌سازی ماده ۵ نمی‌باشد، بلکه تنها به اراده سیاسی نیاز دارد.

طبق ماده ۵ ناتو، هرگونه حمله به یکی از اعضا، حمله به تمامی اعضای بلوک در نظر گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور اوکراین در پایان نوشت: اکنون واضح است که نه تنها تمام تاسیسات اوکراینی می‌تواند از حملات در امان بمانند بلکه اتحاد بیشتر می‌تواند در برابر شدت حملات روسیه کارساز باشد.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران
  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد
  • اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه