Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: با پيگيري هاي انجام شده بانک مرکزي ايران با افزايش اعتبار پتروشيمي گچساران به ميزان 29 ميليون يورو موافقت کرد.

غلامرضا تاجگردون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اين ميزان اعتبار از درخواست هاي مسئولان پتروشيمي گچساران براي بخش خدمات بود که پس از برگزاري جلسات متعدد با مسئولان بانک مرکزي، صندوق توسعه ملي و بانک توسعه صادرات تحقق يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد:عمليات ساخت اين کارخانه 60درصد پيشرفت فيزيکي دارد و درصورت بهره برداري از آن بيش از 2 هزار شغل مستقيم و غير مستقيم ايجاد مي‌شود.
نماينده مردم شهرستان هاي گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي افزود: پس از بهره برداري از اين طرح صنعتي، سالانه يک ميليون تن اتيلن توليد و روانه بازارهاي مصرف داخلي و خارجي خواهد شد.
وي ابراز داشت: با راه اندازي کارخانه پتروشيمي گچساران خوراک پتروشيمي‌هاي خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسني و کازرون تأمين خواهد شد.
کارخانه پتروشيمي گچساران در زميني به مساحت 157 هکتار در دست ساخت است.
آبان ماه سال 1381 به‌منظور توسعه و آباداني مناطق محروم و کمتر توسعه‌يافته غرب کشور، طرح احداث خط لوله سراسري اتيلن غرب در هيات دولت تصويب شد.
در سال‌هاي ابتدايي اجراي عمليات اجرايي اين طرح کمبود اعتبار و پس از آن تحريم‌ها مشکلات باعث کندي احداث کارخانه پتروشيمي گچساران شد اما در سال‌هاي اخير با پيگيري‌هاي نماينده مردم شهرستان هاي گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان استاني و کشوري عمليات اجرايي اين طرح مهم اقتصادي سرعت مطلوبي گرفت.
هدف از احداث طرح پتروشيمي گچساران، تأمين خوراک مجتمع‌هاي زيرمجموعه پتروشيمي باختر (واقع در مسير خط لوله سراسري اتيلن غرب) و همچنين مجتمع‌هاي پتروشيمي منطقه دنا شامل پتروشيمي‌هاي چهارگانه ممسني، دهدشت، بروجن و کازرون است.
محصول اتيلن گريد پليمري توليدي در پتروشيمي گچساران به طول تقريبي 700 کيلومتر به‌عنوان خوراک 4 پتروشيمي زيرمجموعه اين شرکت انتقال مي‌يابد.
شهرستان نفتخيز گچساران با 124 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي کهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.

امتداد - محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون درآستانه سفر ریاست محترم جمهور به پاکستان، در نشست تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک توسعه تعاون اولین بانک کشور است که برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی همسو با سیاست ها و برنامه های دولت مردمی، اقدام به برگزاری نشست های تخصصی با بانک مرکزی پاکستان و موسسات فعال در حوزه بانکی و تامین مالی آن کشور نموده است.

شیخ حسینی در این سفر ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.
وی با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.
این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود