Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی راد با اشاره به اینکه تاکنون چندین نفر در رابطه با قاچاق گسترده و سازمان یافته دام در سیستان و بلوچستان دستگیر شده اند، اظهارداشت: پرونده قاچاق دام در استان درحال بررسی است و تاکنون نیز سه تن از کارمندان جهاد دستگیر شده و دو تن دیگر نیز از دلالان بازار دام که با آنان در ارتباط بودند، بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قاچاق سازمان یافته دام با موضوع قاچاق در دیگر نقاط کشور متفاوت است چرا که همه جا دام‌ها از کشور خارج میشوند اما در این استان این افراد به صورت غیرقانونی اقدام به واردات دام می کردند که این موضوع موجب بروز معضلات جدی برای سلامت دام‌ها و مردم استان شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: این افراد پس از وارد کردن دامها با استفاده از پلاک‌های به جا مانده از دام‌های ذبح شده و یا پلاک‌هایی که در اختیار آنان بوده حیوانات قاچاق را بدون معاینات بهداشتی و کنترل های لازم به دیگر مناطق کشور ارسال می کردند که به عنوان مثال اگر تنها یکی از این دام‌ها مبتلا به تب برفکی باشد نه تنها تعداد بسیاری از حیوانات اهلی استان را مبتلا می کند بلکه خسارت جبران ناپذیری نیز به سلامت شهروندان وارد می کند.

وی ادامه داد: بحثی در دولت مطرح شده تا واردات دام در منطقه هدفمند و به صورت قانونمند انجام شود تا دیگر شاهد چنین قاچاق سازمان یافته و گسترده ای نباشیم و همه مردم نیز بتوانند به راحتی پس از انجام معاینات بهداشتی دام وارد کشور کنند و از تخفیفات ویژه آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام موحدی راد با تاکید بر اینکه بر تعداد دستگیر شده ها افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه پرونده باز بوده و در دست بررسی است بی شک بر تعداد افراد دستگیر شده افزوده خواهد شد، در حال حاضر چند تن در بازداشت بوده و سه نفر دیگر نیز با قرار وثیقه آزاد شده اند که آزادشدگان بیشتر دلالان این بازار قاچاق بوده اند.

وی تصریح کرد: اگر هر مسئولی در هر مقامی و هر رده ای که باشد چه در جهاد کشاورزی و چه در هر سازمان دیگری با وی برخورد خواهد شد و دستگاه قضا با جدیت با قاچاقچیان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قاچاق دام جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان