Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- سرپرست معاونت حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کشور گفت: بازرسان به جای مچ گیری از مدیران اجرایی درصدد ارتقای سلامت نظام اداری و پیشگیری از بروز انواع خطا و فساد در نهادهای دولتی از طریق دادن تذکرهای لازم هستند.

به گزارش ایرنا، حسین شهرابی فراهانی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تذکر دادن بهترین نوع پیشگیری از بروز خطا و فساد اداری است زیرا علاوه بر نداشتن هزینه سبب حفظ آبروی مدیران اجرایی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بازرسان به هیچ وجه دنبال دخالت در امور مدیران اجرایی نیستند زیرا در این صورت روحیه کار، تلاش و خدمت مسئولان متزلزل می شود.
سرپرست معاونت حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کشور بیان کرد: بازرسان تا حد امکان اقدام به ارشاد و راهنمایی مدیران اجرایی کرده و مسئولان نیز باید در کنار عمل به وظایف خود ، قانون را به نحو احسن رعایت کنند.
فراهانی عنوان کرد: 2 وظیفه عمده بازرسان شامل حُسن انجام امور اداری و جلوگیری از بروز خطا و فساد در دستگاه های اجرایی است.
وی ابراز داشت: تعامل و همکاری مسئولان دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل بازرسی و دیگر دستگاه های اجرایی این استان مطلوب و رضایت بخش است.
فراهانی گفت: این امر مهم منجر به انجام هر چه بهتر امور اداری و جلوگیری از بروز خطا و فساد در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد می شود.
در این آیین غلامحسین کرمی به عنوان مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات سید مهدی تقوی تجلیل شد.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان بازرسي سلامت نظام اداري ياسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، احسان یعقوب زاده صبح سه شنبه در جلسه هم اندیشی در خصوص پیشگیری از ورود پرونده‌های پرتکرار به دیوان عدالت اداری با حضور نمایندگان حقوقی ادارات و نهادهای دولتی در دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: نگاه پیشگیرانه در تشکیل پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری مهم است و در ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید این مقوله مهم مورد اهتمام باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات قانون جدید دیوان عدالت اداری از جمله تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری و تأکید بر نگاه پیشگیرانه از نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل انتظار داریم تا با بررسی درخواست مراجعین و رسیدگی به درخواست کتبی آنان نسبت به حل و فصل مشکلات در مواردی که قانونا در خود دستگاه قابل حل است، اقدام کنند.

مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اردبیل با اشاره به اینکه از این طریق از ورود پرونده‌های غیرضروری به دیوان عدالت اداری پیشگیری می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان حقوقی ادارات باید راهنمایی و ارشادات قانونی به مراجعین در خصوص ضرورت ارایه درخواست کتبی و اخذ جوابیه لازم از ادارات برای مراجعه به دیوان را باید داشته باشند.

یعقوب زاده بر لزوم انعکاس دادخواست‌های سریالی توسط نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان به دیوان عدالت اداری و به تبع آن پیشگیری از ورود دادخواست‌های مشابه و تکراری و نیز اجرای سریع آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و احکام قطعیت یافته در دیوان عدالت اداری تأکید کرد.

کد خبر 6079369

دیگر خبرها

  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • ارتقای معدل دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد