Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:19:43 GMT

مقابله با تحریم ها با استفاده از روحیه جهادی مهندسان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۴۲۴

مقابله با تحریم ها با استفاده از روحیه جهادی مهندسان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمازیار حسینی در مراسم گرامیداشت روز مهندس در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاریخ مهندسی کشور ما تاریخ پنج هزار ساله است گفت: برخی آثار تاریخی مهندسی ساز مانند مسجد شیخ لطف الله یا میدان نقش جهان اصفهان در دنیا بی نظیر بوده و نمادی از ساخت و ساز تمام مهندسی ایرانی است.

حسینی با بیان اینکه البته تاریخ مهندسی ما دوران فرود هم داشته است، اظهار داشت: مثلا در دوره قاجار و پهلوی دغدغه تربیت و استفاده از مهندسان ایرانی وجود نداشت و پروژه های عمرانی ما را مهندسان اروپایی و آمریکایی احداث می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از انقلاب ما تنها سه پل قابل تردد با خودرو داشتیم که هر سه پل را مهندسان فرانسوی ساخته بودند، اما پس از انقلاب راه و مسکن و ساخت و ساز به شدت پیشرفت کردیم و ده ها دستگاه پل، سد و دیگر پروژه های عمرانی را مهندسان ایرانی طراحی و احداث کردند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در تمام سال های پس از انقلاب با جنگ و تحریم مواجه بوده ایم، ادامه داد: امروز هم سخت ترین تحریم ها اعمال شده ولی باید در برابر آنها بایستیم.

حسینی یادآور شد: دشمنان ما می خواهند القا کنند تفکر بسیجی و ولایی قابل اطمینان نیست اما ما مهندسان بسیجی باید ثابت کنیم می توانیم با روحیه جهادی در مقابل تحریم ها بایستیم، دشمن در این مرحله هم شکست خواهد خورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد تا از کمک های جامعه مهندسان و ۵۰۰ هزار مهندس فعال در صنعت ساختمان بهره ببرد.

کد خبر 4550253 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: مازیار حسینی مسکن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت

به گزارش جماران؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، ظهر دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح گفت: روحیّه در اصطلاح اسلامی ما عبارت است از اعتماد به خدای متعال، وقتی می‌گوییم روحیه، یعنی این: اعتماد به خدای متعال، توکل به خدای متعال، حسن ظن به خدای متعال.

در قرآن از سوء ظنّ به خدا مذمت شده: «الظّانّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِم»؛ سوءظنّ به خدا نباید داشت.

خدای متعال وعده کرده که از مؤمنین دفاع میکند: «انّ الله یدافع عن الّذین ءامنوا»؛ دیگر از این صریح‌تر چه بگوید خدای متعال؟ «انّ الله یدافع عن الّذین ءامنوا»؛

اگر ما یک جایی دیدیم از ما دفاع نشد، باید در آن «عن الّذین ءامنوا»اش باید شک کنیم؛ مشکل ما در ایمان ما، در دل ما، در باطن ما، در عمل ما، اینهاست، اینها را باید درست کنیم.

لذا بحث روحیه و بحث توجه به خدا و توکل به خدا هم یک بخش خیلی مهمی است. ۱۴۰۳/۲/۲

حجم ویدیو: 12.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی
  • جزئیات پروژه اوما اویا سریلانکا؛ شاهکار مهندسان ایرانی
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • فیلم| ساخت بزرگترین سد و نیروگاه در سریلانکا به دست مهندسان ایرانی
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت