Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن نیکوکاری جلوه همیاری مردم با همنوع خودشان است که در این راستا یک هزار بسته حمایتی بین نیازمندان صومعه‌سرایی توزیع می‌شود.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: «جشن نیکوکاری» رویدادی است که هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، در تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های محرومان با جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی و سپس توزیع آنها در میان محرومان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردمان نیکوکار در برابر نیازها، مشکلات و گرفتاری‌های هموطنان خود نه تنها احساس بی‌تفاوتی نمی‌کنند، بلکه برخود لازم می‌دانند که در اینگونه موارد به یاری آنها بشتابند.

 

در این راستا همه ساله در آستانه حلول بهار رسم بر این است که مردم علاوه بر تغییر و تحول در وضع زندگی و ظواهر خود و خانه تکانی و خرید میوه و شیرینی و تهیه لباس و پوشاک نو برای خود و فرزندان، رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان که از توانایی مالی لازم برای اینگونه امور را ندارند فراموش نکرده و آنها را در شادی خود شریک می‌کنند.

 

در این راستا صبح امروز(4اسفند) ستاد احسان و نیکوکاری با حضور جمعی از مسئولان در محل فرمانداری شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.

 

 

*لزوم تقویت احترام به همنوع در سطح جامعه

«علی فتح‌اللهی» با بیان اینکه جشن نیکوکاری برای فرهنگ‌سازی و احترام به جامعه و کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: در کشور ما انسان‌ها برای ما قابل احترامند و ما در حد توان خود در راستای رفع دغدغه‌های آنها تلاش می‌کنیم.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه احسان و نیکوکاری در ظاهر کمک به نیازمندان است، اما در واقع کمک به خودمان است زیرا خداوند ما را آزمایش می‌کند، گفت: باید فرهنگ خوب احترام به هم‌نوع را تقویت کنیم.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید روح مهربانی، عطوفت و مودت را به جامعه تزریق کنند، گفت: باید به مشکلات همنوع خود توجه ویژه داشته باشیم.

 

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی موجود، وظیفه ما نسبت به نیازمندان سنگین‌تر است، تصریح کرد: باید با کمک همدیگر سفره عید نیازمندان را پربار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید مشارکت در احسان و نیکوکاری را عمومی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت به صورت کاملا عمومی باشد و از ساختار اداری خارج شود قطعا مردم به صورت خودجوش بیش از هر زمان دیگری کمک می‌کنند.

 

 

*برگزاری جشن نیکوکاری طی سه روز در صومعه‌سرا

«محمدی ملک‌دوست» با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری به دلیل اینکه از حمایت بزرگان شهرستان بهره‌مندیم، شلوغ‌تر و پربارتر از دیگر سال‌هاست، اظهار کرد: همزمان با 15، 16 و 17 اسفندماه سال جاری جشن نیکوکاری برگزار می‌شود.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با بیان اینکه 15 اسفند زنگ نیکوکاری در مدارس این شهرستان به صدا در می‌آید، افزود: در این مراسم دانش‌آموزان، پاکت‌های نیکوکاری که از قبل بین آنها توزیع شده است را در صندوق می‌اندازند.

 

وی با بیان اینکه 16 اسفند ماه در میادین اصلی شهر صندوق‌ها و چادرهای جشن نیکوکاری برپا می‌شود، گفت: کلیه مردم خیر و نوعدوست شهرستان می‌توانند هدایای خود را به این چادرها تحویل دهند.

 

ملک‌دوست با اشاره به اینکه 17 اسفند صندوق‌های نیکوکاری در مصلی نماز جمعه گذاشته می‌شود، تصریح کرد: نمازگزاران این شهرستان می‌توانند در این جشن حضور پررنگ داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه همایش جشن فرشته‌ها با حضور خیرین و مسئولان شهرستان در تالار ارشاد صومعه‌سرا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش که پنج‌شنبه(9اسفند) برگزار می‌شود از خیرین تجلیل به عمل می‌آید.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با بیان اینکه شعار جشن نیکوکاری امسال «عیدی برای همه»، است، اظهار کرد: امسال از نظر ارائه کمک به نیازمندان یکی از بهترین سال‌ها بود، چون نگاه ویژه‌ای به معلولان شده است.

 

 

*توزیع 1000 بسته حمایتی بین نیازمندان صومعه‌سرایی

«سیدحسن حسینی» با بیان اینکه یکی از کارهای خیر و پسندیده که در دین مبین اسلام هم بر آن تاکید شده است دستگیری از نیازمندان و کمک به آنان است، افزود: خدمت به دیگران و نیازمندان جامعه از نعمت‌های الهی است که خداوند در اختیار ما گذاشته و باید همواره از این نعمت در راستای رفع نیاز جامعه اقدام کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه هر ساله همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز حوزه‌های مقاومت بسیج اقدامات لازم در راستای جمع‌آوری هدایا برای نیازمندان را انجام می‌دهند، گفت: اگر این کارها به صورت جزیره‌ای و جدا جدا انجام شود آن صلابت لازم را ندارد.

 

وی با بیان اینکه امسال به صورت پایلوت یک هزار بسته حمایتی همزمان با 26 اسفند میلاد حضرت امام جواد(علیه‌السلام) بین نیازمندان توزیع می‌شود، تصریح کرد: این کار انسجام مدیران شهرستانی را در سطح استان به نمایش می‌گذارد.

 

حسینی با بیان اینکه در جمع‌آوری، بسته‌بندی و توزیع سبدهای حمایتی سپاه با تمام قوا پای کار است، خاطرنشان کرد: اگر در این راستا بتوانیم افراد غیرمددجو که نیازمند هستند را شناسایی کنیم بسیار عالی است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که اقشار آسیب‌پذیر را با مشکلات روبه‌رو کرده است، جشن نیکوکاری باید باشکوه‌تر از سنوات گذشته در دستور کار قرار گیرد.

 

گفتنی است،  نیکوکاری واژه بزرگی است که وسعت مهربانی را در هر فرد، گسترش می دهد و جشن نیکوکاری فرصت مناسبی است برای کمک به هم نوع و گرفتن دست نیازمندی که می تواند باری از مشکلاتش را کم کند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله مومن خبرگزاری شبستان حضرت عباس اصفهان آمریکا مجلس عتبات عالیات بیانیه گام دوم انقلاب سرلشگر باقری زنگ جشن نیکوکاری جشن نیکوکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رضا غلامی درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی مازندران، ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، تصریح کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

این مسوول ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

وی اضافه کرد: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران تصریح کرد: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

وی با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی از کشور‌های همسایه شمالی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کالا از کریدور شمال جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر استان، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه حمل کالا در استان‌های شمالی کشور شد، گفت: در این مدت ۵۵ هزار تن ذرت ثبت سفارش شد و دو کشتی محموله ذرت به وزن ۶ هزار و ۷۹۰ تن به بندر رسید و ۲۱ مورد بارنامه جو به وزن ۵۲ هزار و ۵۸۷ تن از بندر ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان