Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد، آمریکا و روسیه توافق کردند که گزینه‌هایی را برای لغو ممنوعیت سفر مذاکره کنندگان طالبان به منظور شرکت در مذاکرات صلح مطرح کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلمای خلیلزاد در آستانه دوره جدید مذاکرات صلح که قرار است روز دوشنبه برگزار شود اعلام کرد که در دیدارش با همتای روسی‌اش درباره مسئله لغو ممنوعیت سفر برای رهبران طالبان که قرار است در مذاکرات روز دوشنبه شرکت کنند گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات مطلع آمریکایی اعلام کردند لغو ممنوعیت سفر برای برخی از رهبران طالبان می‌تواند باعث تسریع پیشرفت روند مذاکرات پیش رو شود.

طالبان افغانستان نیز اعلام کرد: دور جدید مذاکرات صلح با آمریکا در قطر از سر گرفته می‌شود.

علیرغم ممنوعیت سفر اعضای طالبان، در ماه‌های اخیر نمایندگان این گروه سفری به مسکو و پکن و ایران داشته‌اند.

چندی پیش حکومت افغانستان به خاطر برنامه سفر اعضای تحریم شده گروه طالبان به پاکستان، رسماً به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا روسیه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال خروج رهبران حماس از قطر این جنبش واکنش نشان داد.

دو مسئول در جنبش حماس گزارش های منتشر شده درباره اینکه رهبران حماس به فکر خروح از ترک قطر و رفتن به کشور دیگر هستند را تکذیب کردند.

این دو مسئول گفتند که جنبش حماس به دنبال تقویت روابط خود با ترکیه از جمله دریافت کمک های مستقیم از این کشور است.

این در  حالی است که روزنامه "وال استریت ژورنال" روز شنبه گزارش داد: رهبران سیاسی جنبش حماس با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در رابطه با میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند.

این در حالی است که یک میانجی عرب در مذاکرات آتش بس و مبادله اسرا، به روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" گفت: احتمال شکست کامل مذاکرات آتش بس وجود دارد.

این روزنامه به نقل ازبرخی مقامات عرب نوشت: این جنبش در روزهای اخیر با حداقل دو کشور در منطقه در ارتباط با نظر سنجی آنها درباره ایده انتقال رهبران سیاسی خود به پایتخت‌هایشان، تماس گرفته است.

" وال استریت ژورنال" خاطرنشان کرد، «خروج حماس از قطر می‌تواند مذاکرات حساس برای دستیابی به آتش‌بس و آزادی ده‌ها اسرائیلی بازداشت شده در غزه را ناکام گذاشته و همچنین ممکن است انتقال پیام‌های اسرائیل و ایالات متحده به این جنبش که واشنگتن آن را یک سازمان تروریستی می‌ داند، دشوار کند».

یک میانجی آگاه عرب به این روزنامه گفت: «مذاکرات در حال حاضر مجدداً متوقف شده و هیچ نشانه یا احتمالی برای از سرگیری آن به این زودی ها وجود ندارد و بی اعتمادی میان حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است».

این روزنامه خاطرنشان کرد: میانجی‌های مصر و قطر درهفته‌های اخیر بر نمایندگان حماس فشار آورده‌اند تا این جنبش را وادار کنند شرایط خود را در مذاکرات کاهش دهد. رهبران این جنبش نیز گاهی اوقات در صورت عدم موافقت با توافق آزادی بازداشت شدگان، تهدید به اخراج شده‌اند.

یکی دیگر از میانجی‌های عرب در مذاکرات به وال استریت ژورنال گفت: «احتمال شکست کامل مذاکرات آتش‌بس در غزه وجود دارد.

در تحولی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) در دیدار با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در استانبول، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قطعا روزی بهای جنایت، ظلم و ستم علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت.

براساس گزارش رسانه های عربی، اردوغان در این دیدار تاکید کرد که کشورش به تلاش های خود برای جلب توجه جهانی به ظلمی که علیه فلسطینی ها اعمال می شود، ادامه خواهد داد.

وی افزود که ترکیه تحریم‌هایی را از جمله در زمینه تجاری بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده است.

اردوغان تصریح کرد: اسرائیل روزی بهای ظلم و ستم علیه فلسطینی ها را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که این کشور، تحریم هایی از جمله محدودیت های تجاری را علیه رژیم اسرائیل اعمال کرده است.

رجب طیب اردوغان در پایان بر ضرورت وحدت بین فلسطینی ها در مرحله کنونی تأکید کرد.

روز چهارشنبه نیز «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر دیدار کرد و طرفین در این دیدار درباره آتش‌بس، تبادل اسرا و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه گفت وگو کردند.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

دیگر خبرها

  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟