Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@16:01:15 GMT

اهدای نشان داود رشیدی در جشنواره وارش

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۵۳۴

اهدای نشان داود رشیدی در جشنواره وارش

خانواده داود رشیدی همزمان با نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش نشان این هنرمند فقید را به هنرمندان استان مازندران اهدا می‌کنند.

به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی این رویداد، آیین اهدای نشان "داود رشیدی" در این رویداد فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

احترام برومند همسر زنده‌یاد داود رشیدی درباره جزئیات اهدای نشان "داود رشیدی" همزمان با نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بیان کرد: این مراسم از سوی خانواده رشیدی، در جشنواره فیلم وارش برگزار و نشان داود رشیدی به چند چهره شاخص هنری مازندران اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : این نشان تاکنون به چهره‌های مطرح در حوزه‌های سینما، تئاتر، ترجمه و نویسندگی و پژوهش اهدا شده است.

عمید نائینی، علیرضا داودنژاد، حسن معجونی، محسن میرزایی، جلال ستاری، سید محمد مساوات، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرطهماسب چهره‌هایی هستند که تاکنون این نشان را دریافت کرده‌اند.

داوود رشیدی اصالتا مازندرانی و ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران متولد شد وی از نوادگان آیت الله حایری مازندرانی بود و بارها در محافل هنری و به خاطر پیشینه خانوادگی از مازندران به عنوان سرزمین دوم خود یاد می‌کرد. از جمله کارهای شاخص زنده یاد رشیدی می‌توان به "در انتظار گودو"، "ریچارد سوم"، "پیروزی در شیکاگو"، "منهای دو"، "آقای اشمیت کیه؟" اشاره کرد.

همچنین "کمال‌الملک"، "ملاقات با طوطی"، "زمهریر"، "ولایت عشق"، "هزار دستان"، "آوای فاخته" و "عطر گل یاس" از جمله فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی است که این هنرمند فقید در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ، اردیبهشت ۹۸ به دبیری مهدی قربانپور در استان مازندران برگزار می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داود رشیدی جشنواره وارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره چک برای گرامیداشت فرانتس کافکا نویسنده شهیر در صدمین سالگرد درگذشت وی، فیلم‌های اقتباسی از آثار وی را که توسط اورسن ولز، مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی و استیون سودربرگ ساخته شده، به نمایش می‌گذارد.

«محاکمه» ساخته اورسن ولز در سال ۱۹۶۲، «پس از ساعت‌ها» درام کافکایی نیویورکی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۸۵ و «مصاحبه» فدریکو فلینی در سال ۱۹۸۷ و «کافکا» استیون سودربرگ هر ۲ از سال ۱۹۹۱ و بازسازی آن با عنوان «آقای کنف» در سال ۲۰۲۱ - هر دو با بازی جرمی آیرونز در نقش یک مرد بیمه‌گر و نویسنده - در کنار اقتباس‌های کمتر شناخته شده‌ای چون «مسخ» اثر یان نِمِک که نسخه تلویزیونی آلمانی از داستان کوتاه معروف کافکاست، فیلم سنگالی «سفارش پول» (۱۹۶۸) ساخته عثمان سِمبنه و انیمیشن کوتاه «دکتر محلی فرانتس کافکا» به کارگردانی کوجی یامامورا در سال ۲۰۰۷ از جمله این فیلم‌ها هستند.

کارل اوچ، مدیر هنری کارلووی واری و لورنزو اسپوزیتو مشاور جشنواره، از آثار کافکا به‌عنوان محرک مداومی برای فیلمسازان یاد کردند و افزودند: گویی او با حیله‌گری آنها را به چالش می‌کشد تا سعی کنند تا حد امکان به ماهیت دست نیافتنی فرمول‌بندی‌های او، روایت‌ها و واقعیت‌هایی که احساسات دلهره‌آور را برمی‌انگیزاند، نزدیک شوند و آن‌ها را به تصویر بکشند.

پنجاه و هشتمین جشنواره کارلووی واری از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای (۸ تا ۱۶ تیر) برگزار می‌شود، از مدیر بازیگران تحسین‌شده فرانسین میسلر («تلماسه»، «درخت زندگی»، «مرد پرنده»)، با جایزه ویژه تجلیل می‌کند. وی متصدی انتخاب بازیگران بیش از ۷۰ فیلم بوده و ۱۵ جایزه از انجمن مدیران‌ بازیگران آمریکا دریافت کرده است.

همچنین ایوان ترویان بازیگر کهنه‌کار چک در فیلم‌هایی چون «شارلاتان» و «بوته سوزان» نیز با جایزه رییس جشنواره برای نقش تاثیرگذارش در سینمای چک تجلیل می‌شود.

کارلووی واری مجموعه کامل برنامه‌های خود را در هفته‌های بعد اعلام می‌کند.

کد خبر 6087199

دیگر خبرها

  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی