Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:49:49 GMT

مردم در بانک‌ها چقدر پول دارند؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۵۹۷

مردم در بانک‌ها چقدر پول دارند؟

خبرگزاري آريا - بر اساس آمار بانک مرکزي از 9ماهه نخست بخش پولي و بانکي کشور، ميزان مانده سپرده‌هاي بخش غيردولتي در بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي در ماه مذکور در مجموع 1,719هزار ميليارد تومان است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود 22درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، ميزان سپرده‌هاي بخش غيردولتي در اين بانک‌ها و مؤسسات در آذرماه سال گذشته 1,410هزار ميليارد تومان و در اسفند سال پيش 1,485هزار ميليارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپرده‌هاي ديداري بانک‌ها 200هزار ميليارد تومان شد
بر اساس اين گزارش، از مجموع سپرده‌هاي بخش غيردولتي نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي، حدود 200هزار ميليارد تومان آن مربوط به سپرده‌هاي ديداري است که رقم اين سپرده‌ها نسبت به سال گذشته رشد 43.7درصدي داشته است.
ميزان سپرده‌هاي ديداري بانک‌ها در آذرماه سال گذشته 138هزار ميليارد تومان و در اسفندماه همان سال 150هزار ميليارد تومان بوده است.
بانک‌ها همچنين 1,404هزار ميليارد تومان سپرده مدت‌دار از بخش غيردولتي جذب کرده‌اند که اين رقم در مقايسه با آذرماه سال گذشته که 1,180هزار ميليارد تومان بوده، رشد حدود 19درصدي و نسبت به اسفند سال گذشته رشد 13.8درصدي داشته است.
رشد 27درصدي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه
اما بر اساس آمار بانک مرکزي، ميزان سپرده‌هاي قرض‌الحسنه بخش غيردولتي نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي به بيش از 88هزار ميليارد تومان رسيده و با افزايش 27درصدي نسبت به آذرماه سال گذشته همراه بوده است.
سپرده‌هاي قرض‌الحسنه در آذرماه سال گذشته حدود 70هزار ميليارد تومان و در اسفند همان سال بيش از 80هزار ميليارد تومان بوده است.
به گزارش ايسنا، رقم ساير سپرده‌هاي بخش غيردولتي نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي نيز در آذرماه سال جاري 26هزار ميليارد تومان است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

به نقل از ورزش سه او در ابتدا درباره این بدهی گفت: مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899490

دیگر خبرها

  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • رونمایی از پست بانک متحول شده
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد