Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:10:47 GMT

اوپک و متحدانش به کاهش تولید نفت پایبند هستند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۶۱۲

اوپک و متحدانش به کاهش تولید نفت پایبند هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلاتس، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد اعضای اوپک و تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک به توافق کنونی کاهش تولید نفت ابراز پایبندی کرده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد پایبندی برخی تولیدکنندگان نفت امضاکننده توافق جهانی کاهش تولید نفت، تردیدناپذیر بوده است.

وزیر انرژی عربستان گفت: من با بسیاری از وزیران گفت‌وگو کرده‌ام و آنهایی که در دستیابی به اهداف خود در ماه ژانویه کند بوده‌اند، همگی به رسیدن فوری به جایگاه لازم برای تحقق تعهدهای خود در ۶ ماه، متعهد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفالح همچنین با اشاره به برگزاری نشست اوپک و غیر اوپک در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی، ابراز امیدواری کرد که بازار تا آن زمان به توازن رسیده باشد.

وی گفت: ما رایزنی می‌کنیم و برنامه‌های تولید خود برای نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی را هماهنگ می‌کنیم، بنابراین آوریل، نقطه عطف مهمی در تلاش برای دستیابی به توازن بازار و هماهنگی عرضه و تقاضای نفت و رساندن ذخیره‌سازی به سطح مطلوب ما، یعنی حدود میانگین پنج‌ساله سطح ذخیره‌سازی جهانی خواهد بود.

کد خبر 4550289

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک خالد الفالح وزیر انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت نفت سنگین ایران

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود از بازار نفت، اعلام کرد قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در مارس، به ۸۳ دلار و ۴۸ سنت رسید که در مقایسه با قیمت ۸۰ دلار و ۳۴ سنت در فوریه، ۳ دلار و ۱۴ سنت معادل ۳.۹ افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۱ دلار و ۲۷ سنت در مقایسه با ۸۰ دلار و ۶۷ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ رسیده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در مارس به ۸۴ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید که ۲ دلار و ۹۹ سنت معادل ۳.۷ درصد در مقایسه با ۸۱ دلار و ۲۳ سنت در فوریه، افزایش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۱ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسیده که در مقایسه با ۸۰ دلار و ۵۶ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، یک دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۲ کشور است، در مارس، به ۲۶.۶۰ میلیون بشکه در روز رسید که ۳۰۰۰ بشکه در روز بر مبنای ماه به ماه افزایش داشت. تولید نفت عمدتاً در ایران، عربستان سعودی، گابن و کویت افزایش داشت، در حالی که در نیجریه عراق و ونزوئلا کاهش یافت.

تولید نفت ایران در مارس، با ۲۸۰۰۰ بشکه در روز افزایش، به ۳.۱۸۸ میلیون بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک
  • به امنیت برادرانمان در منطقه پایبند هستیم
  • هشدار قالیباف به اسرائیل و متحدانش
  • ایران پیشتاز افزایش تولید نفت اوپک در اسفند
  • افزایش قیمت نفت سنگین ایران