Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@23:15:22 GMT

ترکیه: آمریکا با تکمیل نقشه راه منبج موافقت کرده است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۷۹۷

ترکیه: آمریکا با تکمیل نقشه راه منبج موافقت کرده است

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور ضمن اشاره به مذاکرات روز جمعه خود با همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن اعلام کرد، آمریکا با ممانعت از تاخیر در اجرای نقشه راه مربوط به شهر منبج سوریه و تکمیل آن در سریع‌ترین زمان ممکن موافقت کرده است.

آکار گفت: به همراه هیاتی با مشارکت یاشار گولر، رئیس ستاد مشترک ارتش و سردار کیلیچ، سفیر این کشور در آمریکا با مسئولان پنتاگون دیدار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ترکیه افزود: در این دیدار اساساً به بررسی مساله مبارزه با تروریسم پرداختیم و بار دیگر بر پایبندی ترکیه به مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی و در رأس آنها حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه (ی.پ.گ)، گروه تروریستی داعش و سازمان "تروریستی" گولن تاکید کردم.

این مسئول ترکیه‌ای ادامه داد: بر این باوریم آمریکا رویکرد مثبتی نیز نسبت به اقدامات ما در این زمینه دارد، آنها با عدم تاخیر در اجرای نقشه راه منبج و تکمیل آن در سریع‌ترین زمان ممکن موافق کرده و گفتند، آنها این مساله را بررسی خواهند کرد.

آکار در ادامه گفت: هیات ترکیه‌ بر لزوم تخلیه منبج از تروریست‌های ی.پ.گ در اسرع وقت و نیز مصادره سلاح‌هایشان و تحویل اداره این شهر به ساکنان آن تاکید کرد. همچنین ترکیه مساله استرداد رهبر سازمان "تروریستی" گولن که در آمریکا اقامت دارد و سایر اعضای این سازمان را مطرح کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه آمریکا منبج سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: به مناسبت عید سعید فطر پنج نفر از محکومان تعزیرات حکومتی استان با عنایت مقام معظم رهبری مورد عفو و بخشودگی قرار گرفتند. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با دستور ریاست عالی سازمان اسامی افراد اعلامی به این اداره کل ارسال و برای اعمال آن به اجرای احکام تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.  لقمانی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه‌ای با عفو و یا تخفیف مجازات ۲ هزار و ۱۲۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی، و سازمان قضائی نیرو‌های مسلح موافقت کردند که ۱۰۰ نفر از آنان در سازمان تعزیرات حکومتی محکوم شده بودند.

دیگر خبرها

  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعداوی از محکومان تعزیرات
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو ۵ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو پنج نفر از محکومان کهگیلویه و بویراحمد
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات