Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:19:09 GMT

بازنگری کُتب درسی در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۸۶۵

بازنگری کُتب درسی در حال انجام است

وزیر آموزش و پرورش، از بازنگری در کتُب درسی خبرداد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  در ایلام، سید محمد بطحائی، عصر امروز در بازدید از دبیرستان شهید شهریاری ایلام در جمع خبرنگاران به بازنگری در متون کُتب درسی اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز سنجی آموزشی و تطبیق کُتب درسی منطبق با نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان نیاز ما را به بازنگری در تدوین کُتب درسی لازم ساخته است و هم اکنون درحال انجام بودن بازنگری در کتُب درسی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستاورد انقلاب برای آموزش‌وپرورشی که در چاپ کتب درسی هم وابسته انتشارات آمریکایی بود + فیلمحجت‌الاسلام قرائتی در کرمان: بیگانه نباید در تغییر کتب درسی ما نقش داشته باشدمفاهیم پدافند غیرعامل در کتب درسی دانش‌آموزان قرار گرفت

وزیر آموزش و پرورش، تقویت فعالیت آموزشی به جهت ارتقای کیفیت آموزش را خاطرنشان کرد و گفت: امسال و در سال تحصیلی جاری 2 ساعت در هفته به میزان فعالیت آموزشی 6 پایه تحصیلی اضافه شده است.

بطایی به اضافه کردن 2 ساعت در هفته به میزان فعالیت آموزشی را در سایر مقطع یادآور و افزود: در آینده این افزایش میزان فعالیت آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی اعمال می‌شود.

مبحث بعدی سئوال خبرنگاران آخرین وضعیت نیروهای حق التدریسی و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بود که وزیر آموزش و پرورش در این ارتباط می‌گوید: مصوبه مجلس را در خصوص نیروهای حق التدریسی و پیش دبستانی اجرا می‌کنیم و امیدواریم کلیه نیروهای حق التدریسی و پیش دبستانی شرایط این مصوبه را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به یکی از مطالبات فرهنگیان استان ایلام، مبنی بر اعمال فوق العاده نوار مرزی برای پنج شهرستان ایلام گفت: اعمال حق مرزی برای 5 شهرستان استان ایلام منوط به تصویب و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح بوده و در صورت تصویب این ستاد وزارت آموزش و پرورش خود را موظف به اعمال حق مناطق جنگی برای این 5 شهرستان می‌داند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی  در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به زیرساخت‌های خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویداد‌های ملی و جهانی، از آمادگی برای میزبانی رویداد‌های ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبود‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم. 

وی گفت: برای پوشش دادن خلا‌های موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محور‌های اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبرد‌های جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفر‌های شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد. 

آذربایجان‌غربی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است. 

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده