Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:11:58 GMT

نقاشی‌هایی درباره ایدز در جشنواره روبان قرمز

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۰۹۶۴

نقاشی‌هایی درباره ایدز در جشنواره روبان قرمز

جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» با شعار «جهانی عاری از ایدز؛ مادر سالم، کودک سالم» روزهای ۳ تا ۷ اسفند با نمایش ۱۳۰ اثر از آثار هنری با موضوع ایدز در برج میلاد برپاست.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره روبان قرمز، مراسم افتتاحیه جشنواره «روبان قرمز» با حضور امیر احدی، هنرمند نقاش، بهناز پورنگ دبیر جشنواره روبان قرمز، دکتر فرداد درودی، مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه ایدز، سفیر بلغارستان در ایران، رایزن فرهنگی نیجریه و رایزن فرهنگی پاکستان، حسین محجوبی، بهزاد شیشه گران، حبیب درخشانی، رضا بابک و جمعی از علاقمندان فرهنگ و هنر در برج میلاد تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم «بهناز پورنگ» گفت: هر برنامه‌ای که قرار است اتفاق بیفتد گروه‌های زیادی در آن مشارکت می‌کنند؛ این جشنواره با همت اموزشگاه هنری پویندگان با همکاری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران (UNAIDS) واداره سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و برج میلاد تهران رقم خورد.

دبیر جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» اظهار کرد: ظاهر قضیه به نظر پیچیده می‌آید ما می‌توانیم در کنار هم با عشق و محبت زندگی کنیم مهم نیست که چه بیماری داریم مهم این است انگیزه داشته باشیم انگیزه باعث ادامه دادن می‌شود و این در کنار دیگران میسر می‌شود؛ هنر در این میان نقش اساسی دارد و هنرمند می‌تواند افکار و احساساتش را بر روی بوم بریزد؛ آثار به نمایش در آمده در جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» با رنگ عشق کشیده شده و به نمایش درآمده است.

در این مراسم «دکتر فرداد درودی»، مدیر دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران گفت:HIV چالش بزرگ بشریت در سال‌های اخیر است، پیشگیری از HIV پیشگیری از قضاوت‌ها و تصورات غلط است این تصورات غلط مانع از پیشگیری HIV است؛ هنر در زمینه‌های گونانگون می‌تواند مؤثر باشد، هنرمندان مرجع هستند و کارهای هنری در کاهش انگ و تبعیض و در کنترل این بیماری مؤثر است و باعث افزایش آگاهی جامعه می‌شود. در راستای همین تأثیر هنر گروهی از هنرمندان در جشنواره روبان قرمز مشارکت کردند و آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی افزود: چشم‌انداز سازمان ملل به پایان رساندن این بیماری تا یک دهه دیگر است، در حال حاضر برنامه ما «حذف انتقال ایدز از مادر به فرزند» است، هدف نهایی ما نسل عاری از HIV در دهه بعد است در همین زمینه UN با کمک یونیسف و صندوق کودکان ملل در ایران به برنامه حذف انتقالHIV از مادر به کودک در جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند این برنامه آغاز پویشی در کشور در کنترل ایدز در سال ۲۰۱۹ است.

مدیر دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از تمامی هنرمندان که در جشنواره روبان قرمز شرکت کردند و از وزارت بهداشت درمان، مدیریت برج میلاد آقای احدی، مدیر آموزشگاه پویندگان و سرکار خانم پورنگ که در این جشنواره با ما همکاری کردند تشکر می‌کنم.

در این مراسم حبیب درخشانی، هنرمند نقاش و از داوران جشنواره روبان قرمز گفت: هنر ما فی الضمیر یک هنرمند است که شهود می‌کند و هنرمند دریافت می‌کند و دریافت اش را به صورت یک اثر هنری ارائه می‌کند و دیگران از آن بهره می‌برند؛ هنر در زندگی انسان‌ها و افرادی که مشکلات دارند یک نقطه رهایی است، هنر انسان را به خیال پردازی می‌برد و برایشان راهگشاست

این هنرمند افزود: در نمایشگاه نقاشی «روبان قرمز» آثاری با نازک بینی بسیار وجود دارد، خالقان این آثار چیزی‌هایی را دریافت کرده اند که کسانی که ذهنشان معطوف به هنر نیست کمتر می‌توانند آن را درک کنند.

در نمایشگاه روبان قرمز ۱۳۰ اثر نقاشی با موضوع ایدز از هنرمندان سراسر کشور به نمایش درآمده است، در این نمایشگاه ۳ اثر نقاشی از رضا بابک هنرمند سینما و تلویزیون، و اثری از بهزاد شیشه گران و حسین محجوبی نیز دیده می‌شود.

جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» با هدف استفاده کاربردی از زبان هنر به منظور ارتقای آگاهی عمومی و تغییر نگرش جامعه نسبت به بیماری ایدز، جلب توجه هنرمندان به شعار نمایشگاه، معرفی مراکز مختلف فعال در رابطه با ایدز و ایجاد فضایی مناسب جهت ارائه آثار هنرمندان و کشف استعدادهای جدید هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره روبان قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در ششمین جشنواره خدمت کریمانه در روستای علی آباد بخش شمیل که با حضور سه خانواده شهید مدافع حرم برگزار شد، اظهار داشت: جوانان قرآنی منشاء خیر و برکت هستند و امروز ما در جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم و دشمن برای جنگ با قرآن آمده است.

دبیر ششمین جشنواره خدمت کریمانه گفت: این جشنواره با هدف ترویج و آشنایی با سیره اهل بیت علیهم السلام، کشف استعداد‌های قرآنی در منطقه و فراهم کردن شرایط مناسب یادگیری و حفظ قرآن کریم برگزار شد.

محمد ترابی افزود: بخش مسابقه قرآن و اذان با حضور بیش از ۱۱۰ قاری نوجوان دختر و پسر و بخش مسابقه شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام نیز با تعداد۱۷۰ تن به مدت یک هفته در این مسجد برگزار شد.

وی تصریح کرد: به برگزیدگان در رشته‌های صوت، ترتیل، حفظ، اذان و شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام جوایر نفیسی اهدا شد.

در پایان این مراسم از سه خانواده شهید مدافع حرم، خانواده شهید سالاری، شهید تختی نژاد و شهید زارعی قدردانی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • جشنواره خاص در پارک لاله! همه دعوتید + تصاویر
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد