Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست تبیین سند تحول بنیادین که با حضور نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، فروتن، مدیر کل ارزیابی شورای عالی آموزش و پرورش در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان وزارتی، گزارشی از زلزله و نقش فرهنگیان در بازسازی ۱۶۳ مدارس آن مناطق ارائه کرد و ضمن تاکید بر سند تحول بنیادین، شناخت تخصصی آن را به فرهنگیان استان یادآور شد و گفت : این سند می‌تواند چراغ راه تعالی آموزش و پرورش باشد و فضای تعلیم و تربیت را پر از طراوت و نوزایی و شکفتگی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گذری به تاریخ کرمانشاه زد و نقش مردمان استان را در جنگ، بی‌بدیل عنوان کرد و گفت : کرمانشاهیان همواره از آب و خاک ایران حفاظت کرده‌اند و جا دارد نگاه ویژه‌ای به مردمان صبور این دیار تاریخی بشود تا گوشه‌ای از زحمات آنان در طول انقلاب اسلامی، جبران شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: فرهنگیان نقش ویژه‌ای در بازسازی ۱۶۳ مدرسه در مناطق زلزله‌زده داشته‌اند که در حال حاضر ۷۸ مدرسه‌ی آن، تحویل داده شده‌است تا دانش‌آموزان بتوانند با خیالی آسوده به علم‌اندوزی بپردازند و از چرخه‌ی تعلیم و تربیت عقب نمانند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمانشاه برای پیگیری‌های مکرر در زمان زلزله و بعد از آن، گفت: کمک‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه کلاس‌های فشرده آموزشی برای دانش‌آموزان توسط متخصصان آموزش و پرورش، حرکتی بی‌سابقه در نظام تعلیم و تربیت بود که به همت وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمانشاه به تحقق پیوست.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از زلزله به عنوان یک فرصت استفاده کنید، گفت: دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده در کنکور توفیقات فراوانی را کسب کردند که رشد ۵.۶ درصدی در قبولی دانشگاه‌ها، گواه این موفقیت‌هاست.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش با اشاره به حضور ۱۱۲۷ دانش‌آموز مناطق زلزله‌زده در اردوگاه شهید باهنر و بهره‌گیری از اساتید برجسته‌ی کنکور در امر آموزش آنان، افزود: وزارت آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه تمام تلاش خود را کردند تا دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده هیچ کمبودی را احساس نکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نگاه ویژه‌ی رییس جمهور به استان کرمانشاه، گفت: پک‌های آموزشی که در ۱۳ آبان به دانش‌آموزان اهدا شد، نشان از این نگاه تازه و ویژه است.

وی با اشاره به آماده‌سازی خانه‌های بازی در استان افزود: اتاق بازی کودکان باید در مدارس به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی‌ها و راهکار‌های خلاقانه‌ای تدارک دیده شود تا بخشی از نیاز‌های تربیتی دانش‌آموزان در کنار تحصیل دروس گوناگون، حاصل شود.

 

 

انتهای پیام/د

فضای تعلیم و تربیت پر از طراوت و نوزایی است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فرآیند «پویش مهر» خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، هر سال رییس جمهور پرسشی را با عنوان «پرسش مهر» در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری مخاطبان انجام می‌شد.

اما امسال رییس جمهور «پویش‌مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد که محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود.

براساس محورهای درنظر گرفته شده در پویش مهر، آموزش و پرورش باید برای این مسائل که راهبردهایی را دربر دارد، دانش‌آموزان را نسبت به آینده خود و کشور امیدوارتر ‌کند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فرآیند پویش مهر خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش