Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب جلوگیری از 70درصد قاچاق کالا می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد دهقانی روز شنبه در حاشیه نشست ساماندهی سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران این مطلب را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری ویژه بین گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد، اظهار داشت: باید بین دستگاه ها همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد و وضعیت قابل نظارت باشد.
عضو ناظر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان سال 92 ابلاغ شد که یکی از مهمترین قوانین در ملزم کردن دستگاه های اجرایی به طراحی سامانه ای برای شفاف سازی بود که طبق آن، دستگاه ها ملزم شدند 70 سامانه طراحی کنند که 61 مورد تاکنون اجرا نشده است.
دهقانی تصریح کرد: بیشتر سامانه هایی که برای شفاف سازی جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باید طراحی و اجرا می شد، عملیاتی نشد و این یک نگرانی است که دستگاه های اجرایی این شفاف سازی را انجام ندادند و وزیر کشور امروز در جلسه هشدار دادند.
وی افزود: به نظر من سازمان بازرسی و دستگاه قضایی باید وارد شود، چون قانون فقط برای نوشته شدن روی کاغذ نیست، بلکه برای اجرا شدن است. در کنار این، سامانه ها باید باهم مرتبط شوند که هنوز چنین نشده است.
این نماینده مجلس تنصریح کرد: قاچاق گوسفند و دام مولد و همچنین فروش مسکوکات هم در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سیام**7329**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماينده مجلس قاچاق كالا و ارز سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک