Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- استاندار سمنان گفت: بانک هاي عامل استان سمنان در ارائه تسهيلات خُرد مانند اشتغال روستايي و مشاغل خانگي از کارآفرينان وثيقه هاي گران قيمت طلب نکنند.

به گزارش ايرنا، عليرضا آشناگر عصر شنبه در سي و هفتمين نشست کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن مديريت بحران استانداري افزود: بانک هاي عامل در پرداخت تسهيلات رونق توليد 100 و 200 ميليون ريالي از کارآفرينان 2 يا چند ضامن طلب نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: بسيار از کارآفرينان و دريافت کنندگان تسهيلات مشاغل خانگي توان معرفي 2 ضامن را ندارند و يک ضامن در ارايه تسهيلات از اين دست کافيست.
استاندار سمنان گفت: از سوي ديگر معرفي کارمندان به عنوان ضامن ارايه تسهيلات به بانک هاي عامل هم چندان به نفع اين قشر حقوق بگير نيست و مسئولان با هم افزايي و برنامه ريزي اصولي کاغذبازي هاي اداري در ارايه تسهيلات را کاهش دهند.
آشناگر اضافه کرد: بانک هاي عاملي که در ارايه تسهيلات در بخش هاي مختلف عملکرد خوبي نداشتند تلاش بيشتري در پرداخت ها داشته باشند.
وي افزود: عملکرد بعضي از فرمانداري هاي استان در ارايه طرح براي تسهيلات اشتغال آفرين مطلوب نيست که اين روند هرچه سريع تر مي بايست اصلاح شود.
استاندار سمنان ادامه داد: بعضي از شاخص ها در ارايه تسهيلات روستايي و مشاغل در سمنان مشکل دارد که بايد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي روند تسهيل در اين بخش تلاش کنند.
وي تصريح کرد: در ارايه تسهيلات روستايي موقعيت هاي جغرافيايي حريم هاي شهري و روستايي لحاظ شود اما بانک هاي عامل همکاري هاي لازم را در بخش هاي مختلف در اعطا تسهيلات با کارآفرينان داشته باشند.
آشناگر گفت: به غير از مهديشهر و سرخه مابقي شهرستان هاي استان عملکرد بسيار مطلوبي در پرداخت تسهيلات روستايي داشته اند.
وي ادامه داد: ارايه طرح ها اقتصادي در بخش روستايي و ديگر بخش ها شناور است و رقابت شهرستاني براي جذب اعتبار و معرفي تسهيلات براي افزايش اشتغال افزايش يابد.
استاندار سمنان گفت: هم افزايي دستگاه هاي اجرايي استان براي ايجاد اشتغال در بخش هاي مختلف تقويت شود و با همکاري بانک هاي عامل مي توان گام هاي خوبي براي کاهش آمار بيکاري در سمنان برداشت.
به گزارش ايرنا، در استان 702هزار نفري سمنان بيش از 2 هزار واحد صنعتي و توليدي فعال است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد، در کشاورزي بيش از 14 درصد و توليد ناخالص اين استان با رقمي حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزي و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی نوری نژاد از جذب 312 میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان سوادکوه شمالی در سال گذشته خبر داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: به منظور افزایش بهره‌وری، اشتغال به کار نیروی نیمه فعال جوامع روستایی، کاهش هزینه تولید و رونق کسب و کار در بخش کشاورزی طی سال گذشته 312 میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی 75 نفر در این شهرستان جذب شد.

 

این مسوول تصریح کرد: این تسهیلات شامل 23 میلیارد و 18 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون، 8 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی، 20 میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره 18، بیش از 39 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش محصولات زراعی، 72 میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهور، 81 میلیارد و 750 میلیون ریال بنیاد برکت و 68 میلیارد ریال از محل کمکهای فنی اعتباری در این شهرستان جذب شد.



وی گفت: پرداخت این تسهیلات در سال گذشته منجر به ایجاد اشتغال برای 75 بهره بردار و تثبیت اشتغال آنها در زیر بخشهای زراعی، باغی، مرغداری، شیلات و گلخانه ها شد.

دیگر خبرها

  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • ارایه خدمات بانکی به افراد بالای ۶۵ سال بدون صف در بانک ملت
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • داروخانه یک ساختار بین‌المللی و قانونی برای ارایه خدمات سلامت است
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند
  • اهدای ۱۱ قطعه زمین رایگان به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد البرز