Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@20:05:55 GMT

برگزیده شدن یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۱۴۰۳

برگزیده شدن یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران

 رویداد۲۴ «مجید جوایان‌زاده» در این باره اظهار کرد: برند پایتختی کتاب ایران، نشانی است که وزارت ارشاد اسلامی در چند سال اخیر تاکنون، هر ساله به شهری که بیشترین و موثرترین فعالیت‌ها را در زمینه نشر و ترویج کتاب داشته باشد، اهدا می‌کند.

وی رسیدن به این جایگاه را متاثر از مجموعه فعالیت‌های این اداره کل و همراهی نهاد‌های مربوطه‌ی شهری و فرهنگی به خصوص شهرداری، شورای اسلامی و نهاد کتابخانه‌های یزد عنوان کرد و گفت: کسب این جایگاه نیازمند مجموعه برنامه‌های مدیریت شهری در زمینه کتاب و کتابخوانی بوده است و در همین راستا نیز یزد را نسبت به انجام فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی متعهد می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول با بیان این که استان و شهر یزد در چند سال گذشته تاکنون خیزش خوبی در زمینه توسعه کتاب و ترویج کتابخوانی داشته است، تصریح کرد: این افتخار برای شهر جهانی یزد، برگ زرینی در قطعه افتخارات این استان است و در این رابطه نیز مجموعه‌ای از توافقات و تفاهم‌نامه‌ها نیز در این زمینه با دستگاه‌های خصوصی، غیرخصوصی و نهاد‌های مردمی منعقد می‌شود.

وی افزود: مبنای فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۸ که ملزم به اجرای آن‌هاست، عمل کردن به مفاد این تعهدات و توافقات خواهد بود.

جوادیان زاده به اقدامات و برنامه‌های این اداره کل برای حمایت از نویسندگان استان اشاره و ضمن بیان این که ماندگاری نویسندگان بومی در استان مستلزم حمایت از آن‌هاست، عنوان کرد: نویسندگان و ناشران یزدی با حمایتی که از سوی اداره کل ارشاد می‌شوند، می‌توانند احساس کنند که در شهر خود نیز برای نوشته‌هایشان مخاطب و خواننده دارند.

وی خرید تضمینی ۵۰ تا ۱۰۰ جلد از کتب نویسندگان یزدی را یکی از فعالیت‌های این اداره کل در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران یزدی خواند و گفت: سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیون تومان از نویسندگان و ناشران بومی حمایت کرد که این کتب در بین کتابخانه‌ها، مساجد و مدارس توزیع می‌شود.

این مسئول با بیان این که طرح‌های پاییزه، تابستانه و زمستانه خرید کتاب نیز راه دیگری برای حمایت از این نویسندگان است، گفت: استان یزد جزو ۱۰ استانی است که صدور مجوز کتاب نویسندگان در داخل استان انجام می‌شود و در قالب برنامه‌های سال کتاب از کتب فاخر استان نیز تجلیل می‌کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 یزد کاشان پایتخت کتاب ایران جوادیان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نگار سریع‌الاطلاق گفت: ۲ طرحی که موافقت اصولی با اجرای آنها صادر شده، مربوط به یک مجتمع گردشگری در شهرستان نمین و یک واحد بوم‌گردی در شهرستان مشگین‌شهر است.
وی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است و انتظار می‌رود با اجرای آنها بستر اشتغال حداقل ۲۸ نفر فراهم شود.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه این اداره کل حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاران صادر شود.
سریع‌الاطلاق در فروردین ماه امسال از تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری خبر داده که بنا بر ابلاغ استاندار اردبیل بر اساس منشور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان، تشکیل شده و دیگر ادارات کل نیز باید به منظور رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری، کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری را تشکیل دهند.

دیگر خبرها

  • تیم‌های برگزیده هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران معرفی شدند
  • راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت
  • مردم پایتخت در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند
  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند