Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@01:32:28 GMT

مجلس چند نرخی شدن قیمت بنزین را رد کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۱۴۷۸

مجلس چند نرخی شدن قیمت بنزین را رد کرد

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز با چند نرخی شدن قیمت بنزین مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (شنبه) پارلمان در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، در پیشنهادی در خصوص تبصره ۱۴ این لایحه، درباره نرخ بنزین اظهار داشت: وضعیت قبلی نرخ بنزین تا سال ۸۳ به این صورت بود که هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد به قیمت بنزین اضافه می شد و مردم نیز با این افزایش طبیعی مشکلی نداشتند ولی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۸۴، مجلس هفتم قانون تثبیت قیمت ها را وضع کرد که به موجب آن قیمت بنزین ثابت ماند و همین مسئله موجب مشکلاتی برای کشور از جمله قاچاق بنزین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

نظر دولت درباره افزایش قیمت بنزین مجلس با «سهمیه بندی بنزین» مخالفت کرد

وی افزود: به دنبال این موضوع قانون هدفمندی یارانه ها آمد که قائل به آن بود به دلیل افزایش قیمت ها باید یارانه بنزین را به مردم بدهیم.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها مصیبتی برای کشور شد، ادامه داد: باید فکری به حال مسئله بنزین کرد تا هم مصرف بی رویه بنزین کنترل شود و هم از قاچاق آن جلوگیری صورت گیرد.

در پیشنهاد علی مطهری عنوان شده بود که از تاریخ ۹۸/۳/۱ بنزین با کارت سوخت و برای خودروهای شخصی به این صورت عرضه شود که مصرف بنزین تا ۸۰ لیتر با مبلغ هر لیتر هزار تومان و برای مصارف بالاتر از ۸۰ لیتر با مبلغ هر لیتر ۳ هزار تومان در نظر گرفته شود و درآمد ناشی از این موضوع برای اشتغال، تولید و کمک به اقشار کم درآمد صرف شود.

علیرغم آنکه دولت با این پیشنهاد موافق بود سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه توضیح داد: کمیسیون با افزایش نرخ بنزین مخالف است زیرا ۲ یا چند نرخی شدن بنزین در تورم و بازارهای دیگر تاثیرگذار است.

محمدمهدی مفتح افزود: با تصویب این پیشنهاد مبلغ ۳ هزار تومان برای هر لیتر بنزین مبنای تصمیم گیری برای دیگر نرخ ها خواهد شد و این امر گرانی، تورم، فشار به مردم و فقیرتر شدن فقرا را به همراه خواهد داشت.

از میان ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، ۷۰ نفر با این پیشنهاد موافقت و ۱۲۲ نفر با آن مخالفت کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب قیمت بنزین مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید

شرکت نفت ایرانول سال جدید را با جهش تولید و فروش آغاز کرد - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت ایرانول نخستین ماه سال 1403 (سال جهش تولید با مشارکت مردم) را با جهش تولید و فروش آغاز کرد.

شرکت نفت ایرانول در فروردین ماه سال جاری میزان تولید از 29 میلیون لیتر سال گذشته به 49 میلیون در فروردین ماه سال جاری با 69 درصد افزایش میزان فروش مقداری از 29 میلیون لیتر به 51 میلیون لیتر با 76 درصد افزایش و مبلغ فروش از 6720 میلیارد ریال به 13500میلیارد ریال با 100 درصد افزایش و فروش انواع روغن موتور (دیزلی و بنزینی) از 4/4 میلیون لیتر به 6/6 میلیون لیتر با 50 درصد افزایش رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه