Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، اندریو کیم افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روز شنبه در اظهاراتی گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار آوریل سال گذشته با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است که نمی‌خواهد فرزندانش با بار سنگین ناشی از تسلیحات هسته‌ای زندگی کنند.

دیدار آوریل گذشته رهبر کره شمالی با وزیر خارجه آمریکا، زمینه نشست تاریخی بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن ۲۰۱۸ میلادی در سنگاپور را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندریو کیم در ادامه به نقل از رهبر کره شمالی افزود: من پدر و همسر هستم؛ و فرزند دارم. نمی‌خواهم فرزندانم با بار سنگین ناشی از تسلیحات هسته‌ای زندگی کنند. نمی‌خواهم فرزندانم بار تسلیحات هسته‌ای را برای کل عمرشان به دوش بکشند.

اندریو کیم پیش از استعفا از سیا، مرکز خاصی را در آوریل ۲۰۱۷ میلادی در سازمان جاسوسی آمریکا برای بررسی وضعیت کره ایجاد کرد و سال گذشته نیز همراه با پامپئو زمانی که مدیر سیا بود به پیونگ یانگ سفر کرد.

گرچه رهبران آمریکا و کره شمالی در نشست سنگاپور توافق کردند تا برای دستیابی به صلح بین دو کشور و خلع سلاح اتمی همکاری کنند، ولی تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

ترامپ و کیم قصد دارند برای دومین بار طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شهر هانوی پایتخت ویتنام دیدار کنند.

این مقام سابق سیا اظهار داشت: رهبر کره شمالی علاقه و تمایل زیادی برای ارتقای روابط با آمریکا دارد، رهبر کره شمالی معتقد است که ارتقای روابط با واشنگتن راهی برای اعتمادسازی بین دو کشور است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رهبر کره شمالی کیم جونگ اون تسلیحات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل متحد گفت: پاسخ تلافی‌جویانه ایران [علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی] عامل برقراری مجدد «بازدارندگی»‌ علیه اسرائیل و آمریکا بود.   به گزارش عصر خبر، این تحلیلگر سیاسی روز یکشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک، ضمن تأکید بر «پیام قدرتمند شب گذشته ایران به رژیم اسرائیل» اعلام کرد: «مقام های نظامی رژیم اسرائیل در بررسی خسارات وارده در نتیجه پاسخ نظامی ایران درک خواهند کرد که ایران آگاهانه تصمیم به واکنشی گرفت که چندان مرگبار نباشد».   این افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا تأکید کرد: پاسخ ایران در واقع ارسال سیگنالی به اسرائیل و ایالات متحده بود مبنی‌بر اینکه می‌تواند همین حمله را در نواتیم، رامونا یا هر منطقه دیگر در اسرائیل انجام دهد و هیچ‌ کاری از دست ایالات متحده و اسرائیل برنخواهد آمد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • ببینید | شکست سنگین دادمرز در اولین فینال آسیایی؛ کره‌شمالی طلایی شد
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب
  • شکست سنگین اولین فینالیست کشتی فرنگی ایران
  • شکست سنگین دادمرز در اولین فینال آسیایی؛ کره‌شمالی طلایی شد
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد