Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@06:32:10 GMT

کشف دایناسوری کوچک‌تر از انسان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۱۶۵۴

زمانی که نامی از دایناسور‌ها به میان می‌آید، تنها موجوداتی غول‌پیکر و وحشتناک به ذهن‌ها می‌رسند، اما همیشه این گونه نیست، گاهی اوقات برخی دایناسور‌ها برخلاف اسم‌شان بسیار کوچک بودند.

براساس گزارش «نیواطلس»، در حال حاضر دیرینه‌شناسان گونه‌های جدیدی از «تیرانوسوروس» را به نام «Moros intrepidus» در ایالت «یوتا» آمریکا کشف کردند که از انسان کوچک‌تر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها دریافتند که این موجود ۱.۲ متر ارتفاع و ۷۸ کیلوگرم وزن داشته است.

طبق گفته دیرینه‌شناسان؛ تصور می‌شود که این دایناسور‌ها در حدود ۲ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند.

براساس این گزارش، پیدا شدن چند نمونهٔ جوان از تیرانوسور به دانشمندان این اجازه را می‌دهد که بتوانند سرعت رشد این موجودات را بفهمند.

گفتنی است؛ تیرانوسور از بزرگترین گوشتخوار‌های تمام ادوار تا کنون بوده است کهکوچکترین نمونه یافت شده دارای وزنی معادل ۲۹٫۹ کیلوگرم بود، در حالی که در همان زمان تیرانوسور‌های بزرگ وزنی بیش از ۸ تن داشته‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری دایناسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح

وزارت دفاع روسیه در حضور وزیر دفاع این کشور از بیش از ۳۰ نوع اسلحه و تجهیزات جدید رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مرکز نمایشگاهی(Patriot Congress and Exhibition Center) خارج از مسکو حضور پیدا کرد. در این مراسم از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه و تجهیزات نویدبخش رونمایی شد.

وزارت دفاع روسیه دراین‌باره نوشت: سرگئی شویگو، ژنرال ارتش در مراسم رونمایی از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه، ادوات نظامی و تجهیزات ویژه تولیدشده در ۱۸ کارخانه صنایع دفاعی از جمله صنایع خودروهای رباتیک، حضور پیدا کرد.

به نوشته وزارت دفاع روسیه، شویگو همچنین دستور تسریع تولید سلاح‌هایی را که در مناطق عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دست ارتش مسکو آزمایش شده است، صادر کرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • عکس باورنکردنی از اسکوربرد دربی کوچک تهران
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت