Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن کریمیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت : زمینه های مساعد طرح اصلاح نژاد گوسفند و بز در واحدهای بسته از طریق تلاقی با گوسفند اصیل رومانوف و بزهای اصیل سانن وآلپاین زمینه‌های مساعد فراهم و یک پایگاه اصلاح نژادی گوسفند و بز در استان راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای افزایش بهره‌وری و اقتصادی شدن پرورش گوسفند و بز و ازدیاد تولید گوشت قرمز و شیر بز انجام می شود، بیان داشت : اولین مرکز تخصصی پرورش تلیسه (ماده گاو جوان) شیری سطح کشور در استان اصفهان ایجاد شده است که تأمین کننده تلیسه ممتاز برای سایر استان ها نیز هست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت : شیر تولیدی در استان اصفهان با توجه به کیفیت مناسب با قابلیت عرضه در بازارهای منطقه‌ای را دارد و در راستای خرید حمایتی شیرخام از دامداران استان ، طی سال گذشته بیش از  پنج هزار و ۲۳۲ تن شیر خشک تولیدی گاوداری‌های صنعتی استان ، به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۱۸ واحد فرآوری و کنسرو آبزیان در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند که وجود این مراکز در فرآوری انواع ماهیان دریایی و پرورشی نقش اساسی را در استان دنبال می ‌کنند، همچنین  بیش از هشت واحد عرضه تخصصی ماهی در قالب بازارچه های آبزیان در استان اصفهان فعال است.

کریمیان بیان داشت: در  سال ۹۶ حدود ۱۶۲ تن انواع آبزیان دریایی و پرورشی با ارزش ۸۹۰ هزار و ۲۵۹دلار  و ۱۶ هزار و ۱۰۰ کیلو گرم فراورده و کنسرو ماهی با ارزش ۵۴ هزار و ۴۱۹ دلار از استان اصفهان صادر شده است.

انتهای پیام/م

اصفهان مجهز به یک پایگاه اصلاح نژادی گوسفند و بز است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد احمدپور، صبح سه شنبه هفتم فروردین، در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۹۰ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت شهرستان قلعه گنج برداشت و روانه بازار شود.

وی، با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز خرید گندم در منطقه افزود: سال گذشته به همت بخش خصوصی و با همکاری تعاون روستایی سه مرکز خرید برای سهولت در امر برداشت به این تعداد اضافه شده است.

احمدپور، با بیان اینکه امسال بیش از ۴۳ هزار هکتار گندم در جنوب استان کرمان کشت شده تصریح کرد: امید است با بهره‌گیری دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی و مشارکت حداکثری کشاورزان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گام برداریم.

کد خبر 6062860

دیگر خبرها

  • خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی باید مورد تأیید بهداشت باشد/ فعالیت ۳۰۰ بازرس در شهر
  • اولین نقشه میدان مغناطیسی سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری منتشر شد
  • جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی در اصفهان
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • چوپان و ۱۰۰ گوسفند در اصفهان خفه شدند + فیلم | هیچ روزنه‌ای برای نفس کشیدن وجود نداشت!
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • سیاهچاله‌ راه شیری آمادۀ ضربه زدن است