Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-19@03:26:06 GMT

5 برابر شدن واردات نفت آمریکا از ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۱۹۵۰

پول‌نیوز - داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد خرید نفت خام ونزوئلا توسط شرکت‌های انرژی آمریکایی، در اواسط فوریه به صورت هفتگی ۵ برابر شده است و تقریبا به سطح قبل از تحریم رسید.
 داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد خرید نفت خام ونزوئلا توسط شرکت‌های انرژی آمریکایی، در اواسط فوریه به صورت هفتگی ۵ برابر شده است و تقریبا به سطح قبل از تحریم خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 طبق اعلام این آژانس، که دفتر مرکزی آن در پاریس مستقر است، در هفته منتهی به ۱۵ فوریه، واردات نفت خام آمریکا از ونزوئلا، به ۵۵۸ هزار بشکه در روز رسید که حدود ۵ برابر میزان ۱۱۷ هزار بشکه در روز هفته قبل از آن است.
 طبق گزارشات موجود، در ۲۵ ژانویه، تنها چند روز قبل از اجرایی شدن تحریم‌های واشنگتن، واردات نفت شرکت‌های آمریکایی در سطح ۵۸۷ هزار بشکه در روز بود.
 واشنگتن با تحریم شرکت ملی نفت ونزوئلا ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های این شرکت را بلوکه کرده است. همچنین تحریم‌ها باعث شده است تا پرداخت‌ها نتواند به حساب‌های بانکی شرکت ملی نفت ونزوئلا واریز شود. به خریداران نفت ونزوئلا گفته شده است که پول نفت را در حساب‌های جداگانه‌ای بریزند که ونزوئلا به آنها دسترسی ندارد.
 خزانه‌داری آمریکا مجوزهای موقتی را برای شرکت‌های خارجی صادر کرده است تا فعلا بتوانند از ونزوئلا نفت بخرند و تا ضرب‌الاجل ماه آوریل آمریکا، تأمین‌کنندگان جدیدی برای خود پیدا کنند.
 تحریم‌های جدید آمریکا فروش نفتا و بنزین به ونزوئلا را هم ممنوع کرده‌اند. نفتا ترکیبی است که از تقطیرات گاز طبیعی به دست می‌آید. از این ترکیب برای رقیق کردن نفت سنگین و به جریان درآوردن آن استفاده می‌شود.
 تحریم‌های آمریکا کارآکاس را مجبور کرده است که نفتا، بنزین و گازوئیل را از شرکت انرژی دولتی روسیه، روس‌نفت، صنایع رلاینس هند و همچنین شرکت‌های هلندی ویتول و ترافیگورا، خریداری کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت آمریکا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگی نژاد در گفت و گو با قدس: در سال 1403 گام به گام به برداشت ۵۶ میلیارد متر مکعب گاز می رسیم

بیگی نژاد نائب رئیس کمیسیون انرژی و نماینده انتخابیه استان خراسان جنوبی با خبرنگار قدس در پاسخ به اهمیت دیپلماسی انرژی در رشد 8 درصدی اقتصاد در ابتدای سال 1402 بیان کرد: با اقدامات موثر دولت سیزدهم، دیپلماسی انرژی در این مدت حدود ۲ سال گذشته، در سه محور اصلی پیشرو بوده که یکی از مهم ترین آنها صدور خدمات فنی در زمینه ساخت پالایشگاهی است، مشابه آنچه در ونزوئلا اتفاق افتاد. دیگری فروش نفت است که هرآنچه که استخراج می‌کنیم قادر به فروش آن هستیم و تحریم‌های نفتی عملا بی‌اثر شده است و عمده این موفقیت در اثر برقراری ارتباطاتی است که با دیگر کشورها و نیز با افراد، گروه‌ها و مجموعه‌هایی که می‌توانستند در حوزه فروش انرژی موثر باشند اتفاق افتاد.

بیگی نژاد در ادامه با بیان موضوع تمرکز دولت در خصوص خنثی سازی تحریم با کمک بازطراحی تجارت انرژی عنوان کرد:  در دولت سیزدهم تحریم به عنوان یک اصل پذیرفته شد و به هر مدلی که در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی انعطاف نشان داد خصوصا در دولت آقای روحانی که به خواسته های آمریکا عمل شد بازهم به تعهدات خودشون عمل نکردند، لذا مجموعه داخل دولت فعلی این اصل رو پذیرفت و با غیرقابل اعتماد بودن و سابقه درخشان در خلف وعده طرف حساب مذاکرات، راهی را پیش گرفت تا تحریم‌ها بی‌اثر شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی در خصوص بازارسازی تجارت انرژی نیز گفت: صدور خدمات فنی از موارد باز طراحی تجارت انرژی در کشور است به این صورت که ما از توانمندی‌هایی که داریم در طراحی، ساخت و تعمیر و رفع مشکلات زیرساخت‌های انرژی و پالایشگاه های کشورهای تحت تحریم همچون سوریه و ونزوئلا استفاده کنیم یک باشگاه ضد تحریمی ایجاد کنیم که با انجام چنین کاری طبیعی است که ما در زمینه انرژی از این‌ تعاملات و تبادلات سود برده و به تولید داخل کمک می‌شود که به این روش باز طراحی یا ایجاد مسیرهای جدید درآمدی و بازارسازی اطلاق می‌شود.

بیگی نژاد در ادامه اهمیت حوزه انرژی در رشد اقتصادی کشور در رابطه با رکورد شکنی در استخراج نفت و گاز در میادین مشترک گازی بیان نمود:  اتفاقی که در فاز ۱۱ پارس  جنوبی افتاد این بود که، این پروژه عظیم مدت زیادی باهدف آمدن مهندسان خارجی‌ در دولت گذشته متوقف شده و جز رکود و خسارات مالی در حوزه استخراج انرژی، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و بالاخره باوجود سال‌ها معطلی، وزارت نفت در سال ۹۸ تصمیم گرفت با درون سپاری این پروژه کار رو پیش ببرند که متاسفانه در پیشروی این پروژه جدیتی را شاهد نبودیم تا اینکه با روی کار آمدن دولت جدید با اعتماد به توانمندی داخلی اولین گام‌ها در روند این پروژه برداشته شد.

وی  با شرح نتایج این اعتماد به متخصصان داخلی عنوان کرد: تا پایان سال 1402 امید است که حدود ۱۲ میلیون متر مکعب گاز استحصال شده و این روند برداشت گام به گام ادامه پیدا می‌کند تا اینکه در اواخر سال 1403 به عدد ۵۶ میلیارد متر مکعب برسیم.

وی گفت: لذا نتیجه این اتفاق مبارکی که افتاد این شد که ما بتوانیم هم تولید گاز بیشتری داشته باشیم و از همه مهمتر فاز ۱۱ پارس جنوبی بعد از دو دهه وقفه، سرانجام توسط یک شرکت داخلی به مرحله استحصال برسد که این به نوبه خود به موفقیت بزرگی است که در این دولت بدست آمد. تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه روابط دیپلماتیک در حوزه انرژی سبب شده است که علاوه بر موفقیت در فروش نفت، با صادرات خدمات فنی و مهندسی مواجه شویم که درآمد ارزی خوبی برای کشور دارد و در اوج شرایط تحریمی به توسعه صادرات نفت خام خود بپردازیم که مهم ترین عامل پیشرفت دیپلماسی انرژی و رشد اقتصادی کشور بوده است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • «مادورو» رسماً نامزد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد
  • «مادورو» رسما نامزد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد 
  • بیگی نژاد در گفت و گو با قدس: در سال 1403 گام به گام به برداشت ۵۶ میلیارد متر مکعب گاز می رسیم
  • تحریم جشنواره قلم آمریکا به‌خاطر سکوت در برابر نسل‌کشی غزه
  • بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه/ بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • جزئیات مهم از دومین اقدام آمریکا علیه ایران در ساعات گذشته | ادعا درباره سپاه قدس و یمن | سعید الجمال و پوریا میردامادی کیستند؟
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد + جزئیات | این تحریم‌ها ۳فرد و ۴نهاد را هدف گرفته است
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد
  • تحریم یک شرکت کشتیرانی خارجی در آمریکا