Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آرش رشوند آوه شنبه شب در هفتمین نشست بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در شورای اسلامی شهر، ایجاد دفاتر تسهیل گری را یکی از اولویت های این سازمان عنوان کرد و افزود: سالانه باید حداقل 2 دفتر تسهیل گری در بافت های ناکارآمد تشکیل شود که تاکنون این دفترها در 2 محله دباغان و سبزه میدان راه اندازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه از تهیه نقشه گردشگری خبر داد و اضافه کرد: برای چاپ این نقشه 500 میلیون ریال در بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در نظر گرفته شده است.
رشوند همچنین از برنامه ریزی های این سازمان برای تملک سینما ملت خبر داد و گفت:مساحت این سینما در حد هزار و 100 متر مربع بوده و با شناسایی مالک آن در کانادا برای تملک آن در حال رایزنی هستیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های این سازمان برای ایام نوروز 98 افزود: در نشستی که با انجمن یادمان ها برگزار شد در خصوص اجرای برنامه با کمک افراد محلی پیشنهادهایی مطرح شد و امیدواریم با جمع بندی آنها بتوانیم برنامه های شاد و مفرحی را در این ایام برای شهروندان برگزار کنیم.
7388* 6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ایام نوروز شورای اسلامی شهر شهرداری کانادا گردشگری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تسهیل مجوز شرکت‌ های حمل و نقل کالا؛ ضرورتی برای مقابله با انحصار

تین نیوز

پس از کش و قوس های فراوان در مورد تسهیل مجوز شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا، سرانجام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ضوابط تاسیس و بهره برداری این شرکت ها را با توجه به مصوبه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز، یکی از کارشناسان در این مورد توضیح داد: تا پیش از این، مقررات سختگیرانه ای برای اخذ مجوز شرکت های حمل و نقلی وضع شده بود که ورود سایرین به این بازار را با مشکل مواجه می کرد.

وی افزود: هر چند در این مورد عنوان می شد که حضور 4500 شرکت در این صنعت نشان از انحصاری نبودن آن دارد اما بررسی روند دریافت مجوز این شرکت ها در طول زمان، حاکی از مسئله دیگری است.

او عنوان کرد: در سالیان گذشته و پیش از ایجاد بازارگاه ها، مجوزهای سازمان به سه دسته شهرستانی، استانی و سراسری تقسیم می شد که مبنای عمل این شرکت ها نوع دسترسی آنها برای صدور بارنامه بود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بدین صورت که شرکت شهرستانی در صورت ارسال بار به شهرستان دیگر، برای بازگشت همان کامیون به شهرستان مبدا نمی توانست بارنامه صادر کند.

وی گفت: در مورد سایر موارد نیز قوانین دست و پاگیر اعمال می شد که باز هم سایرین توانایی ورود به این بازار را نداشتند که از جمله آن می توان به تعداد کامیون ملکی، پارکینگ، دفتر و سایر امکانات، اشاره نمود.

او افزود: پس از پیدایش پلتفرمها که منجر به بهره وری بالاتر صنعت، کاهش مصرف سوخت و استهلاک کمتر ناوگان و صرفه جویی در زمان راننده می شوند، باز هم بنا بود با اقدامات سخت گیرانه برای شرکت های سنتی، عرصه برای ورود این پلتفرمها به بازار حمل و نقل کشور محدود شود که البته به دلیل مقاومت ایشان و نیز حمایت های دولتی و سازمان های متولی از جمله معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد، سرانجام مجوز شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند به عنوان شرکت های حمل و نقلی که اجازه صدور بارنامه دارند، صادر شد.

این کارشناس ادامه داد: البته پیش از این مجوز بازارگاه های الکترونیکی که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در شورای اقتصاد دولت تصویب شد، با مخالفت روبرو شده بود.

به گفته وی، در حال حاضر، پس از رفت و برگشت های فراوان، مجوز تاسیس و بهره برداری این شرکت ها که بتوانند بدون محدودیت ناوگان ملکی، پارکینگ و سایر امکانات به صدور بارنامه بپردازند، توسط رئیس سازمان راهداری ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: شرکت های حمل و نقل سنتی از مخالفان جدی صدور این ابلاغیه اند. کسانی که در سنوات گذشته، توانسته اند با خرید تعدادی کشنده، مجوز شرکت حمل و نقلی دریافت کنند و بعضا پس از اخذ مجوز آنها را به صورت اجاره به شرط تملیک به دیگران بفروشند و از مجوز شرکت برای صدور بارنامه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته به نظر می رسد فارغ از تمام بهانه هایی که این شرکت ها برای سختگیری در دریافت مجوز مطرح می کنند، مسئله اصلی بهای مجوز این شرکت ها است که به دلیل انحصار در بازار تا حدود 15 میلیارد تومان قیمت می خورد و این مبلغ نه به جهت دارایی های شرکت بلکه صرفا برای مجوزی است که به صورت انحصاری به آن شرکت اعطا شده است.

او ادامه داد: حال شاید بتوان فهمید که دلیل تاکید این شرکت ها برای سختگیری ورود سایر رقبا و حفظ انحصار ایشان، در قیمت های نجومی مجوزهایشان خلاصه می شود نه به دلیل نگرانی برای مسئولیت کالا، راننده و یا صاحب بار.

به گفته وی، لازم به ذکر است که طبق ضوابط جدید، هر راننده می تواند برای خودش بارنامه صادر کند و همچنین پلتفرمها قادر به صدور بارنامه بدون نیاز به شرکت های سنتی و بزرگ مقیاس هوشمند می باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دوگانه سازی و ایجاد تفرقه جبهه مؤمن به انقلاب را تهدید می‌کند
  • اساسنامه تشکیل کانون دفاتر ازدواج و طلاق ابلاغ شد
  • راه اندازی سامانه نوبت دهی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در قزوین
  • افزایش ۴۶ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات
  • ◄ تسهیل مجوز شرکت‌ های حمل و نقل کالا؛ ضرورتی برای مقابله با انحصار
  • بهسازی تابلوها در معابر منطقه ۸ | کمبود زمین در منطقه برای توسعه سرانه‌ها
  • برای آنهایی که سال ۱۴۰۲ رفتنشان بهت‌زده‌مان کرد
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود+ فیلم
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین