Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تبلیغات برای معرفی سمنان به عنوان مقصد گردشگری برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از سوی دستگاه های اجرایی ضعیف است.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: سمنان به معنی واقعی استان مقصد گردشگری است اما این ظرفیت ها برای مسافران اطلاع رسانی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های اجرایی برای اقامت دهی هموطنان در نوروز 98 تلاش کنند و شهرداری ها با نشاط دادن به محیط شهری استان برای جذب گردشگر اقدام کنند.
آشناگر اضافه کرد: لباس اقوام مختلف استان با حفظ موازین دینی در شهرستان های مختلف استفاده شود و فرمانداران و دستگاه های خدماتی در نوروز 98 در استان سمنان مستقر باشند.
استاندار سمنان گفت: مهمانسراهای استان سمنان برای جذب گردشگر تجهیز شوند و اقامتگاه های بوم گردی و رستوران و هتل های استان از اکنون شرایط نوروزی به خود بگیرند.
آشناگر اضافه کرد: گروه های گردشگری را برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی سمنان از نقاط مختلف کشور به استان سوق دهیم و تلاش کنیم از نوروز 98 به عنوان بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی بهره بگیریم.
استاندار سمنان تصریح کرد: دستگاه های انتظامی با وجود سفرهای نوروزی از اماکن خصوصی مردم محافظت کنند و تمامی دستگاه های اجرایی با همدلی در کنار یکدیگر باشند.
آشناگر گفت: از شاهرود تا گرمسار جاذبه های تاریخی و طبیعی قابل توجهی در استان سمنان وجود دارد که اداره کل میراث فرهنگی باید با برنامه ریزی اصولی برای معرفی این ظرفیت ها به بخش خصوصی تلاش کند.
استاندار سمنان گفت: سمنان به دلایل مختلف در نوروز 98 مورد توجه مسئولان کشور است که مهم تر از همه محورهای ارتباطی استان میزبان میلیون ها مسافر و زائر حرم رضوی(ع) خواهد بود.
آشناگر تصریح کرد: بخش قابل توجهی از هموطنان جنوب، غرب و استان های شمالی کشور برای عزیمت به نقاط مختلف کشور از محورهای ارتباطی استان عبور می کنند که با برنامه ریزی اصولی می بایست بخشی از این جمعیت را برای کسب درآمد متوقف کرد.
استاندار سمنان تصریح کرد: باوجود حجم ترددها ناگزیر هستیم خدمات خوبی به مسافران عبوری ارائه دهیم و با برنامه ریزی اصولی باید مسافران را به استان سوق دهیم.
در این استان بیش از 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد، با مشارکت بخش خصوصی 133 طرح با 10 هزار میلیارد ریال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حال اجرا است.
7339/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري تبليغات سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز