Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - اولین محموله صادراتی افغانستان روز یکشنبه از استان «نیمروز» در غرب افغانستان عازم بندر چابهار در ایران و پس از آن به هندوستان انتقال داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یک منبع خبری در افغانستان به ایرنا گفت که این محموله به وزن 750 تن از مرکز استان نیمروز با حضور اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به بندر چابهار و سپس هند ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته می شود که این محموله تا هفتم اسفندماه به چابهار خواهد رسید که طی مراسمی از آغاز انتقال این محموله استقبال خواهد شد.
«هارون چاخانسوری» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان هم امروز گفت که با حضور رئیس جمهوری اولین محموله تجارتی افغانستان روز یکشنبه از شهر «زرنج» به چابهار ارسال خواهد شد.
توافق نامه بندر چابهار در سال 1393 بین افغانستان ، هند و ایران در تهران امضاء شد و امسال به بهره برداری رسیده است.
این بندر برای رونق تجارت افغانستان برای واردات و صادرات اهمیت ویژه ای دارد و افغانستان در تلاش است که به مسیرهای متعدد تجارتی دسترسی پیدا کرده و اقتصاد کشور خود را تقویت کند.
شبک**آساق*291**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد افغانستان تجارت چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار