Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:45:32 GMT

ورزشکار فارسی راهی مرحله رده بندی کشتی مجارستان شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۱۶۲

ورزشکار فارسی راهی مرحله رده بندی کشتی مجارستان شد

شیراز-ایرنا- میثم دلخانی، کشتی گیر شرکت کننده از استان فارس به همراه تیم ملی فرنگی در رقابت های جایزه بزرگ مجارستان راهی مرحله رده بندی شد و شانس کسب مدال برنز را به دست آورد.

رئیس هیات کشتی فارس، شنبه با بیان این مطلب به ایرنا اظهار داشت: دلخانی در وزن 63کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه پنج بر 2 از سد محمد نوربخش گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد موسایی ادامه داد: این کشتی گیر شیرازی در دور سوم و مرحله نیمه نهایی مقابل شینیبو اوتا از ژاپن دارنده مدال نقره المپیک در یک کشتی نزدیک با نتیجه پنج بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب، دلخانی، شانس کسب مدال برنز این رقابت ها را دارد.
این رقابت ها پنجم اسفندماه جاری با تعیین نفرات برتر هر وزن پایان می یابد.
7368 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كشتي فرنگي ورزشكار فارس رقابت هاي مجارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

اتحادیه جهانی کشتی بعد از بازبینی مبارزه وزن ۷۴ کیلوگرم بین چامیزو و بایزاموف در گزینشی المپیک، همه داوران متخلف را محروم کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی المپیک در قاره اروپا اواخر فروردین در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

فرانک چامیزو آزادکار کوبایی‌الاصل ایتالیا در وزن ۷۴ کیلوگرم در مبارزه مرحله نیمه نهایی برابر بایراموف از کشور میزبان قرار گرفت و مدعی شد به او پیشنهاد رشوه سنگین شده بود.

دیدار سرنوشت‌ساز و جنجالی این دو با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید. در ابتدای مبارزه، بایراموف فن چهار امتیازی زد و این چهار امتیاز به او داده شد و به خاطر همین نیز زمانی که کشتی با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید (به دلیل امتیاز درشت) برنده اعلام شد. در حالی که چامیزو و مربیان ایتالیا اعتقاد داشتند فن ثانیه‌های پایانی چامیزو ۴ امتیاز داشت و به او ۲ امتیاز دادند.

این موضوع در چند روز بعد از مسابقات نیز حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها داشت و چامیزو ضمن اعتراض شدید به ناداوری اعلام کرد که فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان پیشنهاد رشوه نیز به او داده بودند.

در ادامه، فدراسیون کشتی ایتالیا به طور رسمی به اتحادیه جهانی شکایت کرد.‌ اتحادیه جهانی نیز از بررسی این کشتی با یک تیم بی‌طرف خبر داد و حالا رای نهایی این مسابقه اعلام شده است.

بر این اساس، نتیجه کشتی بایراموف و چامیزو تغییری نخواهد کرد و کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان برنده این رقابت است اما چامیزو در مسابقات گزینشی مرحله آخر که در سطح جهانی اواسط اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار خواهد شد، در سید یک قرار خواهد گرفت.

همچنین ابراهیم چی‌چی‌ اوغلو عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی، به همراه داور وسط مبارزه رومن پاولوف اوکراینی، تا پایان سال ۲۰۲۴ محروم شدند.

همچنین رئیس تشک این کشتی الکسی بازولین از روسیه، تا پایان ماه ژوئن محروم شد و قاضی عراقی این رقابت نیز تا پایان سپتامبر محروم‌ خواهد بود.

کمال بوعزیز از تونس و کیسی گوسل آمریکایی که هنگام بازبینی صحنه در کنار چی‌چی‌ اوغلو حاضر بودند نیز تا پایان ژوئن محروم شدند.

همچنین اتحادیه جهانی در توضیح رای صادره اعلام کرده بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، نتیجه مبارزه بعد از اعلام فرد برنده به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

ابراهیم چی‌چی‌ اوغلو نیز با این محرومیت، حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست خواهد داد.

دیگر خبرها

  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • یزدانی: تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی نگرفتم
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • ششمین سهمیه المپیک پاریس به نام مهمدی/ تیم کشتی فرنگی تکمیل شد
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
  • مهمدی آخرین سهمیه را کسب کرد/شاگردان رنگرز با ترکیب کامل در پاریس
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ امین کاویانی نژاد المپیکی شد
  • مهمدی و مختاری راهی نیمه نهایی شدند