Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست شورای اداری، شورای سیاست گذاری و هماهنگی آموزش و پرورش مناطق مرزی استان ایلام اظهار داشت: همچنین بر اساس این مصوبه مقرر شد سرمایه گذاری های بخش خصوصی در نقاط مرزی 100 درصد بیمه شود که هنوز این مصوبه محقق نشده است.
وی افزود: هدف اصلی افزایش و تثبیت جمعیت در مناطق مرزی است که این سیاست ها مستلزم افزایش درآمد، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه شاخص های آموزشی، فرهنگی و زیرساخت های عمرانی و اجتماعی استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام طرفیت ها و مزیت متعددی دارد، یادآور شد: مرز مهران به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل های استان گذرگاهی برای تردد زائران عتبات عالیات، کنگره عظیم اربعین و مراودات تجاری و بازرگانی می تواند محل درآمد پایدار برای استان است.
سلیمانی دشتکی وجود نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان، اماکن گردشگری، طبیعت بکر و ... را از دیگر ظرفیت های استان ایلام ذکر کرد که نیازمند توجه مسئولان ارشد کشور برای توسعه این بسترهاست و ایجاد مجتمع های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسیرهای منتهی به مهران می تواند به درآمد زایی و نیز معرفی هرچه بیشتر استان ایلام کمک کند.
وی تاکید کرد: استان ایلام هرچند در برخی شاخص های ناهنجاری های اجتماعی استان ایلام نسبت به میانگین کشوری رتبه مطلوب و پایینی دارد اما با این وجود همچنان برخی معضل ها چون خودکشی یا روند صعودی طلاق در استان ایلام قابل تامل است.
استاندار ایلام افزود: با افزایش سطح سواد و اگاهی مردم به ویژه در قشر دانش آموزان و فرهنگیان باید به مقابله فرهنگی با معضلات اجتماعی پرداخت.
سلیمانی دشتکی در خصوص وضعیت آموزش و پرورش در استان ایلام هم گفت: باید ریشه بی سوادی در جامعه هدف ( سنین 10 تا 49 سال ) حداکثر تا سال 1400 در استان ایلام ریشه کن شود در حالی که پرونده این مقوله باید سال های پیش بسته می شد و یکی از مشکلات حوزه نهضت سوادآموزی عدم مهارت محوری دانش در این زمینه است.
وی تجمیع مدارس روستاهای همجوار شهرک های نزدیک توسط وزارت آموزش و پرورش را یکی از راهبردهای مهم در کاهش هزینه، تجهیزات، نیروی انسانی و برشمرد که باید به آن توجه ویژه ای شود.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه همه دستگاه های اداری مکلف به فروش اراضی مازاد خود شده اند، گفت: اما باتوجه به شرایط خاص آموزش و پرورش و جمعیت زیاد تحت نظارت و آموزش این نهاد مقرر شده یک کمیته برای احصا و تفکیک مایملک مازاد آموزش و پرورش تشکیل و از طریق این کمیته این اراضی تعیین تکلیف شوند.
به گزارش ایرنا این نشست با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معاونان وی، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شورای سیاست گذاری و هماهنگی آموزش و پرورش برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه در سفر دو روزه به ایلام برنامه های مختلفی دارند که از جمله آنها دیدار با مسوولان استان، بازدید از مدارس، دیدار با نخبگان دانش آموزی، دیدار با نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان، مصاحبه خبری، شرکت در شورای اداری، شورای آموزش و پرورش و مناطق مرزی، شورای انجمن اولیا و مربیان استان، حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری و دیدار با تشکل های فرهنگیان برنامه های سفر روز نخست وزیر آموزش و پرورش به این استان است.
عزیمت به شهرستان چرداول، افتتاح استخر، بازدید از مدرسه، دیدار با معلمان این مدرسه و دیدار با خانواده شهید فرهنگی در این شهرستان از جمله برنامه های سفر روز دوم بطحایی و هیات همراه به این استان است.
7172/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جامعه دستگاه های اجرایی استان سیمان گاز وزیر آموزش و پرورش 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌عالی امنیت ملی: «نورنیوز» ارگان رسانه‌ای ما نیست

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: نور نیوز ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نیست.

به گزارش فارس، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرده است: با توجه به اینکه در برخی رسانه‌ها از پایگاه خبری تحلیلی "نورنیوز" به عنوان رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یاد می‌شود، آقای رضا سراج معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شعام اعلام کرد: شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه شورا دارای اُرگان رسانه‌ای نبوده و کلیه اخبار و اطلاعیه‌های آن از طریق رسانه ملی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود. ضمن اینکه با هیچ کدام از رسانه‌ها، دارای ارتباط اختصاصی و ویژه نیز نمی‌باشد.

دیگر خبرها

  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • تجهیز ۹۰ سالن برای امتحانات نهایی در استان ایلام
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • شورای‌عالی امنیت ملی: «نورنیوز» ارگان رسانه‌ای ما نیست
  • ساخت ۵۵ زمین چمن مصنوعی و استخر دانش‌آموزی طی دو سال گذشته
  • نکته مهم درباره ترمیم نمره برای کنکوری‌ها
  • کنکوری‌ها بخوانند | نکته مهم درباره ترمیم نمره
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی کلید خورد | شروع سال تحصیلی بر اساس وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان