Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@17:30:03 GMT

دزدیده شدن اطلاعات نیم میلیون کاربر هندی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۲۹۹

دزدیده شدن اطلاعات نیم میلیون کاربر هندی

اطلاعات بالغ بر نیم میلیون شهروند هندی تحت‌تاثیر یک بدافزار جدید در یک مرکز داده به سرقت رفته است.

به گزارش صدای ایران از اقتصاد آنلاین، تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است اطلاعات حساب‌های کاربری و داده‌های شخصی بالغ بر نیم میلیون کاربر هندی از یک مرکز داده یا دیتابیس به نام MongoDB توسط هکرها و مجرمان سایبری به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری خاطرنشان کرده‌اند که دیتابیس و مرکز داده‌ای تحت عنوان MongoDB ، حجم زیادی از اطلاعات شخصی و محرمانه مربوط به هویت و حساب کاربری کاربران هندی بخصوص در شهر دهلی نو ، پایتخت این کشور را به سرقت برده است و در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار داده است.

بر اساس گزارشی که در هکرنیوز آمده است، محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری روز گذشته دریافته و اعلام کردند که هکرها و مجرمان سایبری با هدف و انگیزه نامشخص و نامعلومی حساب‌های کاربری و اطلاعات کاربران را در مرکز داده مذکور به سرقت برده‌اند.

آنها همچنین خاطرنشان کرده‌اند گذرواژه و سایر اطلاعات کاربران همچون کد ملی که در این مرکز داده ذخیره‌سازی می‌شده است، برای سو استفاده هکرها هدف قرار گرفته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اطلاعات کاربر هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ تجری رییس پلیس فتای گلستان گفت: آمار جرائم سایبری در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در بین جرائم سایبری بیش از ۷۰ درصد متعلق به جرائم مالی مانند کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیر مجاز از حساب افراد است که در این زمینه نیز شاهد افزایش ۶۰ درصدی جرائم بودیم.  

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: اکثر پرونده‌ها در خصوص تبلیغات کذب و فریبنده فروش کالا در صفحه‌های اجتماعی و کلاهبرداری از طریق سایت‌های دیوار و شیپور است.

او از کاربران فضای مجازی خواست لینک‌های ناشناس و آلوده‌ای که برای آنها ارسال می‌شود را مشاهده نکنند و از گوشی خود حذف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • «دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد
  • هاآرتص از هک شدن اطلاعات حساس صهیونیست‌ها خبر داد
  • حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • واکنش کاربران شبکه ایکس نسبت به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • کاربران عرب‌زبان در توییتر: افسانه ارتش اسراییل نابود شد