Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:59:00 GMT

پانزدهمین شنبه اعتراض در فرانسه + تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۴۲۲

پانزدهمین شنبه اعتراض در فرانسه + تصاویر

به گزارش فارس، در ادامه اعتراض های مردمی به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، مردم این کشور امروز در پانزدهمین هفته متوالی تظاهرات خود را آغاز کرده‌اند.

15:50 معترضان در پاریس  شعار می‌دهند: «پاریس برخیز»

15:35 شمار زیادی در پاریس و در حالی که در احاطه نیروهای پلیس هستند، علیه سیاست‌های دولت شعار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

15:14 شمار افرادی که در  خیابان شانزه‌لیزه حضور دارند، رو به افزایش است.

14:35 معترضان در شهر «پو»؛ یکی از جنوبی‌ترین شهرهای فرانسه، عده‌ای از موتورسواران در حالی که جلیقه‌زرد بر تن دارند در حال عبور از میان معترضان هستند.

14:27 شمار معترضان در شهر «مارسی» هم قابل توجه گزارش شده است.

14:22 در شهر «تارب» واقع در جنوب فرانسه هم معترضان در میدان اصلی شهر تجمع کرده‌اند.

14:01 «تولوز» دیگر شهر فرانسه است که جلیقه زردها در حال تجمع برای برگزاری تظاهرات هستند

13:52 در شهر «روان» هم مردم از ساعتی پیش  در تظاهرات اعتراضی شرکت‌ کرده‌اند.

13:40 همچون هفته‌های گذشته تظاهرات مردم پاریس با تجمع در کنار طاق پیروزی آغاز شده است و شمار آنها رو به افزایش است.نیروهای امنیتی معترضان را احاطه کرده‌اند.

 

 

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که در مجموع 41 هزار و 500 نفر در تظاهرات شنبه گذشته حضور داشتند با این حال سازمان‌دهندگان این تظاهرات معتقدند که تعداد حاضرین بیشتر بوده است.

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت  ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها عموما مسالمت‌آمیز بوده‌اندکه با دخالت پلیس به درگیری‌های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد

المیادین به نقل از منابع فرانسوی گزارش داد که بعد از تحولات اخیر نتانیاهو از پاریس خواسته تا تحرکات خود را برای آرام کردن جبهه جنوب لبنان از سر بگیرد و طرحی که چند ماه قبل به این منظور ارائه داده بود را مجددا فعال کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که از ابتدای جنگ غزه و بعد از ورود حزب‌الله به نبرد طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی بارها مقامات آمریکایی و غربی را برای متقاعد کردن مقاومت لبنان جهت عقب‌نشینی از عملیات‌های خود ضد مواضع اسرائیل، به لبنان فرستاده است، این بار منابع آگاه اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر برای آرام کردن جبهه جنوب لبنان دست به دامن فرانسه شده و از این کشور خواسته تلاش‌های خود را در این زمینه از سر بگیرد.

منابع پاریس در این زمینه به المیادین گزارش دادند که نتانیاهو از فرانسه خواسته تا برای آرام کردن جبهه جنوب لبنان اقدام کند. بر همین اساس فرانسه تحرکات جدیدی را در لبنان آغاز کرده که در پاسخ به درخواست نتانیاهو بوده است. این تلاش‌های پاریس درحالی از سر گرفته می‌شود که طرح آن برای آتش‌بس میان حزب‌الله و ارتش اسرائیل طی چند ماه گذشته بدون رسیدن به هیچ نتیجه‌ای متوقف شد.

بر همین اساس اخیرا دیدارهایی میان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان و «ژوزف عون» فرمانده ارتش این کشور در پاریس به منظور بررسی دوباره طرح قبلی فرانسه برای آرام کردن مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی برگزار و قرار شده اصلاحاتی در آن صورت بگیرد. در طرح قبلی پاریس از حزب‌الله خواسته شده بود در ازای توقف حملات اسرائیل، چند کیلومتر از مرز با فلسطین اشغالی عقب نشینی کند اما هم مقامات لبنانی و هم حزب‌الله آن را رد کردند.

پاریس در این پیشنهاد دو صفحه‌ای خود گفته بود که گروه‌های مسلح لبنانی که مشخصا منظور آن حزب‌الله است، همه تاسیسات نظامی خود در مرز فلسطین اشغالی را منحل کرده و حداقل 10 کیلومتر از این مرزها عقب‌نشینی کنند و 15 هزار نیروی ارتش لبنان در مناطق مرزی در جنوب این کشور مستقر گردند.

در این سند تحت عنوان «ترتیبات امنیتی بین لبنان و اسرائیل» آمده بود که مجموعه‌ای از اقدامات با هدف کاهش شدت درگیری‌ها به صورت تدریجی و مرحله‌ای میان لبنان و اسرائیل به موازات شروع آتش‌بس در غزه انجام می‌شود و دو طرف در آن متعهد به توقف درگیری‌ها می‌شوند و باید از اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت که هدف آن برقراری ثبات در مرزها (بین لبنان و فلسطین اشغالی) است مطمئن شد.

در این سند همچنین پیشنهاد داده شده بود که یک گروه متشکل از آمریکا، فرانسه، لبنان و اسرائیل برای نظارت بر اجرای ترتیبات امنیتی مورد توافق و رسیدگی به شکایاتی که ممکن است از جانب دو طرف درگیری مطرح شود، تشکیل گردد. اما مسئولان لبنانی به هیئت فرانسوی گفتند که اساسا چیزی به نام ترتیبات امنیتی بین لبنان و اسرائیل وجود ندارد و لبنان خودِ این پیشنهاد پاریس را نقض قطعنامه 1701 می‌داند. همچنین لبنان هرگز در گروه یا کمیته‌ای که اسرائیل در آن شرکت دارد حاضر نمی‌شود.

پاسخ رد قاطع لبنان به پیشنهاد پاریس درباره جبهه جنوب/ بیروت باز هم بر موضع حزب‌الله تاکید داردوزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیردوزیر خارجه لبنان: در ارتباط دائمی با حزب‌الله هستیم/ اسرائیل باید از همه مناطق اشغالی لبنان بیرون برود

همچنین فرانسه به لبنان وعده داده بود که در صورت توقف عملیات‌ها در جنوب، پرونده سیاسی این کشور را فعال می‌کند و در زمینه اکتشاف انرژی در آب‌های سرزمینی لبنان هم اقداماتی انجام می‌شود.

اما بعد از اینکه دولت و پارلمان لبنان رسما این پیشنهاد پاریس را رد کردند، منابع آگاه امروز گزارش دادند که فرانسه یک سری اصلاحات اساسی در طرح خود ایجاد کرده که مهمترین آن مربوط به کنار گذاشتن بند مربوط به عقب نشینی حزب‌الله از مرزها با فلسطین اشغالی بوده و پیشنهاد داده شده که به جای آن، مقاومت لبنان تجهیزات نظامی ویژه خود را از مرزها دور کند. البته فرانسه دقیقا مشخص نکرده که منظور آن کدام تجهیزات است.

بر اساس این طرح اصلاح شده فرانسه، رژیم صهیونیستی هم همه عملیات‌های نظامی و حتی نقض حریم هوایی لبنان را متوقف می‌کند.

به گفته منابع آگاه پاریس، ماکرون میقاتی را در جریان جزئیات این طرح خود قرار داده و منتظر پاسخ طرف‌های مربوطه در لبنان است. این طرح فرانسه که نتانیاهو درخواست اجرای آن را داشت، از حمایت آمریکا برخوردار است و بنابراین مشخص می‌شود که چرا به یکباره رئیس جمهور فرانسه مجددا تحرکات خود را در لبنان از سر گرفت.

محافل فرانسوی گزارش دادند که این تغییر موضع و اصلاحاتی که فرانسه در طرح مذکور خود انجام داده ناشی از تحولات اخیر بعد از عملیات ایران ضد اسرائیل در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق است و بر همین اساس پرونده لبنان یکی از موضوعات اساسی در جریان اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل بود.

این درحالی است که مقامات حزب‌الله و شخص سید حسن نصرالله بارها تاکید کرده‌اند مقاومت لبنان به موضع خود در حمایت از غزه پایبند است و بدون توقف تجاوزات اشغالگران به غزه، هیچ آتش‌بسی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی نخواهد بود.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله در همین زمینه دیروز در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز آمریکا تاکید کرد که ما در حزب‌الله رویارویی در جنوب را با آنچه در غزه اتفاق می‌افتد مرتبط می‌کنیم. زمانی که جنگ در غزه متوقف ‌شود، خود به خود در جنوب نیز متوقف می‌شود اما در غیر این صورت هیچ راهی برای توقف عملیات‌های ما در جنوب لبنان علیه دشمن صهیونیستی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد
  • دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل