Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

«محمد اسلامی» عصر شنبه در مراسم بزرگداشت روز مهندس در محل وزارت راه و شهرسازی افزود: حفظ انقلاب اسلامی وظیفه آحاد مردم است، زیرا دشمن درصدد است مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی به نقش بسیج در سازندگی کشور اشاره کرد و یادآور شد: بسیج مهندسی می تواند در حوزه حاشیه نشینی شهرها نقش مهمی ایفا کند تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ساماندهی حاشیه نشینی بویژه در 2 استان خوزستان و سیستان و بلوچستان از مهم ترین اولویت های این وزارتخانه است، به طوری که اکنون چهار معاون وزارت راه در سیستان و بلوچستان به دنبال اجرای طرح هایی مهم برای متوقف کردن حاشیه نشینی در این استان هستند.
اسلامی بیان داشت: مهندسان بسیجی با کمک به ساخت 400 هزار واحد مسکونی می توانند به حوزه ساخت وساز تحرک ببخشند و در این زمینه می توان از ظرفیت های مردمی و انبوه سازان استفاده کرد.
وی تاکید کرد: هدف ما در این بخش تداوم ساخت وساز و رونق تولید مصالح ساختمانی است و در این راستا باید جامعه مهندسی برای ارتقای کیفیت ساخت وساز با توجه به معیارها و مقررات، به وظایف خود به خوبی عمل کند.
ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در سال های 99 و 98 هدفگذاری شده است.

** ایران کشوری مهم در عرصه پل سازی
در این مراسم، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با استفاده از توانمندی ها و تخصص بیش از 500 هزار مهندس در کشور، هم افزایی و تحولات بزرگی در عرصه ساخت و ساز شاهد بودیم.
«مازیار حسینی» بیان داشت: مهندسی در ایران سابقه ای پنج هزار ساله دارد و هنوز هم آثار مهندسان و معماران گذشته ایرانی در ساخت بسیاری بناها از جمله میدان «نقش جهان» اصفهان تعجب جهانیان را برانگیخته است.
وی گفت: با وجود مواجهه با اقدام های ددمنشانه استکبار جهانی در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تفکر بسیجی و انقلابی در همه عرصه‌های حوزه ساخت وساز موفقیت‌های بزرگی نصیب کشور شده، به طوری که ایران در عرصه پل سازی به عنوان یک کشور مهم مطرح شده است.
در ادامه، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج کشور تاکید کرد: بسیج آمادگی دارد در راه توسعه و آبادانی کشور با همه دستگاه‌های اجرایی همکاری کند.
سردار «نعمان غلامی» یادآور شد: اکنون چهار هزار هسته علمی در سازمان بسیج سازماندهی شده تا کشاورزان در هفت هزار روستای کشور با آخرین یافته های علمی در حوزه تولید محصولات کشاورزی آشنا شوند.
وی بیان داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی نیز اکنون بیش از 300 هزار شغل کوچک توسط متخصصان بسیجی در سراسر کشور ساماندهی شده و در 460 محله در حاشیه شهرها نیز به دنبال تقویت اشتغال زایی با محوریت مسجد هستیم.
غلامی گفت: به شکرانه 40 سال ایستادگی در برابر استکبار جهانی، در 40 سال دوم انقلاب انجام 40 هزار پروژه عمرانی توسط بسیج تعریف شده که ساخت 20 هزار خانه برای معلولان نمونه ای از این طرح هاست.
پنجم اسفندماه زادروز دانشمند و مهندس برجسته ایرانی «خواجه نصیرالدین طوسی» به عنوان روز مهندس نامگذاری شده و گرامی داشته می شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اقتصادی امور زیر بنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش خبرگزاری مهر، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر علاقه‌مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشورهای فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه به ویژه با کشورهای فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه و شهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تأیید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیف‌های ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

کد خبر 6087361 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد