Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز-ايرنا- استاندار خوزستان گفت: دستگاه هاي اجرايي که در مسير توسعه استان عملکرد مناسبي ندارند در توزيع اعتبارات سال 98 مد نظر نخواهند بود، سازمان مديريت و برنامه ريزي به اين موضوع توجه ويژه داشته باشد و اين دستگاهها را از دريافت اعتبارات محروم کند.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي شنبه در شوراي برنامه ريزي استان در سالن شهيد رجايي استانداري خوزستان بيان کرد: از ديگر مواردي که دستگاه هاي اجرايي بايد بسيار توجه کنند جذب اسناد خزانه است، بايد براي پيشبرد و تکميل پروژه ها و طرح ها و کسب اعتبار لازم از دولت در جذب اسناد خزانه قوي تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به خدمات دولت در روستاها گفت: به لطف توجهي که دولت به روستاها دارد در حال حاضر 85 درصد روستاهاي خوزستان داراي آب شرب سالم هستند که اين مهم نشان دهنده توجه ويژه دولت به مناطق روستايي است.
وي گفت: در کنار خدماتي که دولت در روستاها انجام مي دهد بايد کاستي ها و کمبودها را مد نظر قرار داد و دستگاه هاي مربوطه به ويژه اداره کل بنياد مسکن خوزستان در توسعه و پيشرفت روستاها وفراهم کردن شرايط گردشگري و توليد ثروت در روستاها عملکرد مناسبي داشته باشد.
در ادامه اين نشست معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با اشاره به لزوم استفاده از افراد نخبه و دانشگاهي در جلسات و تصميم گيري هاي برنامه هاي استان بيان کرد: متاسفانه در ساختار نظام اداري اسفاده از نظرات افراد علمي و دانشگاهي ديده نمي شود.
قاسم سنگوري سواري ادامه داد: ساز و کاري به نام شوراي نخبگان برنامه ريزي و توسعه استان از 2 سال گذشته متشکل از افراد نخبه و دانشگاهيان استان تشکيل شده است اما استقبالي از سوي دستگاه هاي اجرايي براي استفاده از نظرات و پيشنهادهاي اين افراد در تصميم گيري ها و برنامه هاي استان نمي شود.
وي گفت: بايد با کمک افراد علمي و نخبه نظام فکري بدنه اداري را تقويت کنيم.
وي افزود: متاسفانه نظام اداري در استان از حضور افراد علمي و دانشگاهي و بهره گيري از افکار وايده هاي آنها در برنامه ها و طرح هاي استاني استقبال نمي کند.
7158/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علیپور گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

علیپور با بیان اینکه ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه ارجاع خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

عیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شأن، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه انتخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6085548 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد
  • ضرورت استفاده دستگاه‌های خراسان رضوی از همه مجاری تامین منابع
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود