Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:43:06 GMT

کلاله برای پذیرایی از مسافران نوروزی مهیا می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۵۴۶

کلاله برای پذیرایی از مسافران نوروزی مهیا می شود

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار کلاله در شرق استان گلستان اعلام کرد: به منظور ارائه خدمت بهینه و مطلوب به مسافران و گردشگران سفرهای ایام تعطیلات نوروزی، ستاد خدمات سفر این شهرستان تشکیل شد که در قالب 12 کمیته تخصصی فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان کلاله افزود: در این ستاد دستگاه های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بر اساس تخصص ها و وظایف محوله، برای تدارک خدمات سفرهای نوروزی مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر این شهرستان در قالب 12 کمیته تخصصی شامل اسکان و رفاه، بهداشت سلامت و محیط زیست، حمل و نقل، هماهنگی امور شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های بخش مرکزی، بخشداری و دهیاری های بخش پیشکمر، اطلاع رسانی و امور فرهنگی، نظارت و تنظیم بازار، خدمات انتظامی امنیتی و ترافیک همچنین کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات فعالیت دارند.
رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی کلاله افزود: اتاق هماهنگی خدمات سفر در فرمانداری کلاله راه اندازی شده و برای تامین تسهیلات سفر و رفع مشکلات احتمالی و هماهنگی امور مرتبط با مسافران نوروزی و اهالی این شهرستان خدمات ارائه می کند.
حمیدی همچنین از استقرار دو دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس شبکه بهداشت و درمان در دوراهی کلاله، گالیکش به مشهد و سه راهی روستای تمرقره قوزی در محور مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی (ع) خبر داد و افزود: این واحدهای اورژانسی در انجام فوریت های پزشکی حوادث احتمالی در محورهای گالیکش به جنگل گلستان و محورهای گردشگری کلاله و یا انتقال مصدومین احتمالی به بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله و سایر مراکز بهداشتی درمانی منطقه ،فعالیت خواهند کرد.
وی همچنین گفت: علاوه بر پیش بینی بیش از 33 کلاس درس در این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی، کلاس های یک مدرسه با امکانات لازم را نیز برای اسکان موقت همراهان بیماران بستری در بیمارستان کلاله در ایام تعطیلات سال نو اختصاص یافته است.
فرماندار کلاله با بیان اینکه در ایام تعطیلات سال نو روزانه 20 هزار نفر با اتومبیل های شخصی و عمومی در جاده منتهی به مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی(ع ) این شهرستان تردد می کنند، ادامه داد : از 23 اسفند ماه جاری تا پایان تعطیلات نوروزی طرح ترافیکی در محورهای گردشگری و پر تردد کلاله به اجرا گذاشته می شود.
رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی کلاله اعلام کرد: به منظور ایجاد شور نشاط بین مردم و گردشگران نوروزی، جشن نوروزگاه در دو شهر کلاله و فراغی و روستاهای دهنه و تمرقزه قوزی برگزار می شود که در قالب آن برنامه های فرهنگی هنری، معرفی آداب و سنن، تولیدات بومی محلی اعم از صنایع دستی، شیرینی، غذاهای محلی و ظرفیت ها و توانمندی های منطقه اجرا می شود.
شهرستان کلاله با دارا بودن جاذبه های فرهنگی، هنری، زیارتی، تاریخی و چشم اندازهای طبیعی و داشتن از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
7478/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري خدمات سفر كلاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران

داده‌پردازی اسکان مسافران در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ثبت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفرشب اقامت مسافران خبر می‌دهد، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معادل ۵.۱۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۲ داشته است، که در مجموع استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و البرز بیشترین اقامت‌ها را در این مدت به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین رشد اقامت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان‌های کرمان، البرز، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، خراسان رضوی و زنجان، ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، از ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزارنفر شب اقامت در تعطیلات نوروز و عید فطر، سهم اقامتگاه‌های رسمی، که شامل هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، بومگردی و اقامتگاه‌های سنتی، خانه مسافر‌های دارای مجوز و مجتمع‌های اقامتی می‌شود، حدود ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب بوده است، که بنابر اعلام معاونت گردشگری ۲.۵۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد همچنان سهم اسکان در اقامتگاه‌های بدون مجوز غیررسمی قابل توجه است، درحالی که سهم اقامتگاه‌های رسمی کم‌تر از یک چهارم مجموع آماری است که برای اقامت‌های نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده است. اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز معمولا شامل خانه‌های شخصی اجاره‌ای و چادر‌های مسافرتی می‌شود.

براساس داده‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل استان‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین سهم از اقامت‌های رسمی در تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر را داشتند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد سهم مراکز آموزش و پرورش که شامل مدارس نیز می‌شود، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین، ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۸ نفر شب بوده است، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است و از مدارس و مراکز آموزشی در استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، تهران، مازندران، لرستان و گیلان بیشتر استقبال شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین آمار داده است در نوروز و عید فطر حدود ۴۸۰ هزار نفر شب اقامت در بقاع و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کنار امامزاده‌ها و بقاع و در چادر مسافرتی اسکان داشتند که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و بیشترین اقامت‌ها به این شکل در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، لرستان، آذربایجان شرقی و سمنان ثبت شده است. بنابر اعلام اوقاف برای تعطیلات گذشته طرحی به نام «آرامش بهاری» در ۲ هزار و ۴۱۶ امام‌زاده اجرا شد و اسکان‌ها در ۴۲۵ امامزاده به این ترتیب ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • قطعی گاز در برخی مناطق شهرستان کلاله
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی