Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، موسسه ثبت دامنه‌های اینترنتی (ICANN) پس از یک نشست اضطراری که روز جمعه سوم اسفند برگزار شد، هشدار داد که بخش‌هایی از زیرساخت‌های مرتبط با وب‌سایت‌های شبکه جهانی اینترنت با یک تهدید "جدی و پایدار" روبرو هستند.

 

 این موسسه با ذکر نمونه‌های مشخصی از این حمله‌های سایبری می‌گوید در مواردی مهاجمان تلاش کرده‌اند با تغییر آدرس وب‌سایت‌ها، از جمله به اطلاعات شخصی کاربران دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مطابق این گزارش حمله‌های سایبری از سال ۲۰۱۷ سابقه داشته اما افزایش نگرانی کارشناسان امنیت سایبری در هفته‌های گذشته منجر به برگزاری نشست اضطراری موسسه ICANN شده است.

 

این هشدار در حالی مطرح شده که مدتی است رسانه ها و نهادهای غربی به بهانه های مختلف ادعا می کنند ایران یکی از مراکز اصلی حملات سایبری در جهان است؛ ایرانی که بارها از سوی غربی ها با حمله سایبری مواجه شده است.

 

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه با اشاره به هشدار موسسه ثبت دامنه‌های اینترنتی، ب یادآوری یک حمله سایبری در آمریکا، بدون ارائه مدرک و جزئیات مدعی شد سرنخ این حمله به ایران می‌رسد.

 

مسئولان آمریکایی ماه گذشته نسبت به حمله سایبری علیه زیرساخت‌های مرتبط با آدرس وب‌سایت‌ها هشدار داده بودند.

 

چند روز پیش هم روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک موسسه تحقیقات سایبری ادعا کرد هکرهایی از ایران به سیستم رایانه‌ای پارلمان و احزاب سیاسی استرالیا حمله کرده‌اند.

 

به نظر می رسد پس از ناکامی فشارهای غرب به خصوص آمریکا به بهانه های هسته ای، حقوق بشری و موشکی، حالا حملات سایبری به عنوان بهانه جدید برای دشمنی با ایران انتخاب شده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا، فروردین ماه امسال مؤسسه مبنا و ۱۰ فرد مرتبط با آن را به بهانه حمله سایبری به دانشگاه‌های ایالات متحد و کشورهای دیگر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه وال استریت ژورنال موشکی حمله سایبری تحریم آمریکا جام نیوز انرژی هسته ای حقوق بشر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف