Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@20:04:09 GMT

دلار ارزان تر شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۶۶۹

دلار ارزان تر شد

پس از آن‌که مذاکره‌کنندگان چینی و آمریکایی از نزدیک شدن طرفین به توافق بر سر مسائل تجاری خبر دادند، ارزش دلار کاهشی شد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، به نقل از رویترز، تنها هفت روز تا مهلت زمانی مقرر شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق تجاری با چین زمان باقی مانده است. دولت آمریکا پیش‌تر تهدید کرده که در صورت نرسیدن به توافق تا پایان ماه جاری میلادی، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال به نظر می‌رسد طرفین در مسیر دستیابی به توافق حرکت می‌کنند و هم ترامپ و هم شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنانی جداگانه از وجود پیشرفت چشمگیر در مذاکرات خبر داده‌اند. آلفونسو اسپرزا، کارشناس ارشد بازار در مؤسسه " اواندا" گفت: با اقبال معامله‌گران به دارایی‌های پرریسک‌تر، دلار تحت فشار قرار گرفته است.

در آخرین دور معاملات هفتگی، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل شش ارز جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶.۴۹۳ واحد رسید. با وجود اعلام خبر توافق آلمان و فرانسه بر سر اتخاذ موضع واحد در مبحث بودجه اتحادیه اروپا، هر یورو نسبتاً بدون تغییر و به ازای ۱.۱۳۳۴ دلار معامله شد.

پس از آن که چین اعلام کرد کماکان به واردات ذغال سنگ از استرالیا ادامه خواهد داد، ارزش دلار استرالیا با صعود ۰.۶ درصدی به ۰.۷۱۳۴ دلار آمریکا رسید. به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر توقف واردات ذغال سنگ استرالیا توسط چین، دلار استرالیا یک درصد ارزش خود را از دست داده بود و بورس سیدنی این کشور نیز دچار ریزش سنگینی شد.

در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا به ازای ۷۱.۰۴۴۸ روپیه هند، ۱.۳۱۱۳ دلار کانادا، ۱.۰۰۰۷ فرانک سوئیس، ۱۱۰.۶۶۱۶ ین ژاپن و ۶.۷۱۳۵ یوان چین مبادله شد. هم‌چنین تابلوی معاملات به ازای هر پوند رقم ۱.۳۰۵۰ دلار را نشان داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دلار قیمت ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به روسیه و بلاروس از لحاظ ارزشی و وزنی رشد را تجربه کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، اکبر گداری، سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، آمار صادرات محصولات ایرانی به روسیه را 2185 هزارتن، به ارزش 946 میلیون دلار، دانست و اظهار داشت: افزایش صادرات در حالی در سال گذشته اتفاق افتاد که صادرات این محصولات در مدت مشابه سال گذشته به میزان 1436 هزارتن و به ارزش751 میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: آمار صادرات انواع محصولات ایرانی به روسیه نشان می‌دهد صادرات این محصولات از لحاظ ارزشی 26 درصد و از لحاظ وزنی 52 درصد رشد را تجربه کرد.

به گفته گداری؛ بیشترین درصد رشد صادراتی ایران مربوط به محصولات کشاورزی و محصولات صنایع پتروشیمی و پایه نفتی است.

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به حجم واردات محصولات روسی به ایران، تصریح کرد: 3353 هزارتن به ارزش1691 میلیون دلار کالا از روسیه وارد کشور شده است. واردات این محصولات درمدت مشابه سال گذشته 2631 هزارتن به ارزش  1582 میلیون دلار بوده است؛ آمارها حکایت از این دارد که میزان واردات از لحاظ ارزشی 9 درصد از لحاظ وزنی27 درصد رشد کرده است.

وی در ادامه ضمن تحلیل آمار تجارت ایران و بلاروس،تصریح کرد: آمار صادرات ایران به بلاروس 20 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34درصد افزایش ارزش دلاری را تجربه کرده است.

بنا به اظهارات گداری؛ بیشترین ارقام افزایشی مربوط به صادرات عبارتند از: کف پوش و فرش ماشینی 2.400.000دلار، پلی استایرن(قابل انبساط و سایر انواع) 2.300.000دلار، پلی استر1.449.000دلار، رنگ پودری 2.000.000دلار، روغنهای معدنی1.018.047 دلار، دارو1.000.000 دلار، کیوی 2.300.000دلار، پلاسمای خون600.000 دلار،پلی اتیلن 366.433 دلار، پسته 1.000.000دلار، کشمش 500.000دلار، رب گوجه فرنگی 380.000 دلار، هلو 300.000 دلار  بوده است.

وی با تاکید براهمیت تبادل هیات‌های متعدد تجاری، بیان کرد: آشنایی بیشتر شرکت‌های ایرانی با بازار بلاروس موجب  افزایشی  شدن روند  صادرات  شرکت‌های ایرانی به بلاروس شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به حجم واردات ایران از بلاروس، گفت:  59میلیون دلار کالا از بلاروس وارد ایران شد که این عدد نسبت به مدت مشابه 35درصد رشد ارزشی داشته است.

به گفته وی؛ بیشترین اقلامی که شاهد افزایش واردات آنها بوده ایم عبارتند از: انواع الیاف سنتتیک به میزان 39.000.000 دلار، دامپتراک 6.000.000 دلار، خمیر چوب 3.300.000 دلار، دستگاه ذبح پرندگان2.864.000 دلار، ترموچوب به میزان2.800.000دلار، فراوردهای غذایی 1.600.000 دلار، پلی آمید550.000 دلار، چوب نراد800.000 دلار  بوده است.

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با اشاره به دلایل رشد واردات از بلاروس، افزود: حضور برنامه‌ریزی شده شرکت‌های بلاروسی در ایران  و انعقاد قراردادهای جدید در حوزه الیاف سنتتیک، مواد سلولزی و اقلام صنعتی، از جمله دلایل افزایش واردات از این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است
  • ارزش‌گذاری گوهرسنگ‌ها به مشهد تفویض اختیار شد
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت