Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:17:50 GMT

تجلیل از یک «بمب خنده»

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۶۸۳

تجلیل از یک «بمب خنده»

جلال مقامی در مراسم تجلیل از منوچهر آذری و همچنین رونمایی از مستند «شادخوان» از این هنرمند به عنوان بمب شادی و خنده یاد کرد و گفت: همه باید منوچهر آذری را دوست بداریم چراکه او از ابتدای تولدش خنده را بر لب‌های ما آورده است.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از هنرمند پیشکسوت رادیو منوچهر آذری و رونمایی از مستندی که با عنوان «شادخوان» به این هنرمند اختصاص دارد، امروز (چهارم اسفند) با حضور اهالی دوبله، رادیو و تلویزیون و همچنین دوستداران این هنرمند در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از پیشکسوتان عرصه دوبله جلال مقامی و اکبر منانی، امیر مهدی صمصامی، علی همت مومی‌وند، اهالی رادیو سعید توکل، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، حسین هاشمی نویسنده رادیو و سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما، ابوالفضل توکلی کارگردان و تهیه‌کننده مستند شادخوان و همچنین منوچهر آذری حضور داشتند.

***سلیم غفوری: از مشتریان پروپا قرص صبح جمعه با شما بودیم

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند در سخنانی در مراسم رونمایی از مستند شادخوان و تجلیل از منوچهر آذری گفت: ما از ایام طفولیت با صدای گرم استاد منوچهر آذری خاطرات شیرین و به یادماندنی داریم. من جزو مشتریان پر و پا قرص صبح جمعه با شما بودم و خوشحالم که امروز در ادامه برنامه‌های تجلیل از پیشکسوتان دوبله در خدمت منوچهر آذری هستیم و خداوند این توفیق را داده که امروز در این مراسم حضور پیدا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم یادآور شد: برنامه‌هایی که از منوچهر آذری به یاد مانده است هر کدام سرشار از شادی و محبتی است که ایشان به مردم کشورمان داشته است. لحظات شادی که ایشان رقم زده به یادماندنی است. برنامه‌هایی که ما در شبکه مستند برای پاسداشت پیشکسوتان عرصه دوبله تولید کرده‌ایم گام کوچکی است و قطعاً در مقابل کاری که اساتید انجام می‌دهند تحفه‌ای ناچیز نیست اما امیدواریم حداقل در ماندگار کردن بخشی از آثار این عزیزان پیشکسوت حرکت کوچکی داشته باشیم.

غفوری در پایان با ابراز امیدواری از اینکه مسیر ساخت این سلسله مستندات در دوبله و رادیو و تلویزیون با قدرت ادامه داشته باشد، اظهار کرد: امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم و وضعیت دوبله در رادیو و تلویزیون با قدرت گذشته ادامه پیدا کند و به واسطه صنعت دوبله بتوانیم قدم کوچکی در حفظ و پاسداشت زبان و ادبیات غنی فارسی برداریم.

*** جلال مقامی: چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون شو!

جلال مقامی که در مراسم تجلیل از منوچهر آذری شرکت کرده بود، در سخنانی با بیان اینکه همین مصرع برای من کافی است، گفت: چند سال است که متأسفانه فعالیتم در دوبلاژ و سایر برنامه‌های رادیو کم شده است. شاید بگویم قطع شده اما دلم برای همکارانم تنگ شده است. من خوشحالم در این جمع سه تن از همکاران واحد دوبلاژ آقای همت، صمصامی و اکبر منانی را دیدم. دلم برای بچه‌های دوبله و فضای دوبلاژ تنگ شده است. اینها شوخی نیست ۶۰ سال در دوبلاژ بوده‌ام و این دلتنگی‌ها طبیعی است.

این پیشکسوت دوبله درباره منوچهر آذری نیز گفت: منوچهر آذری تا زمانی که من یادم هست بمب شادی بوده است.

او با خنده و طبع در خلال سخنانش اینگونه گفت که زمانی که کودک بوده منوچهر آذری همچنان پرانرژی و با خنده کار می‌کرد.

مقامی در ادامه از منوچهر آذری، زنده‌یاد منوچهر نوذری و همچنین زنده‌یاد فرهنگ مهرپرور به عنوان هنرمندانی یاد کرد که رادیو را گرم می‌کردند.

این پیشکسوت دوبله ادامه داد: منوچهر نوذری آنقدر شادمانی و نشاط در وجودش است و سوت می‌زند که آدمی را در هر حالی می‌خنداند؛ خنده‌ای که امروزه مردم به شدت به آن نیاز دارند. چقدر خوب است که افرادی مثل آذری پیدا می‌شوند که ساعتی از عمر مردم را بانشاط کنند. امیدوارم سال‌های سال زنده و سرحال باشد. عنوان شادخوان نیز برای مستند او عنوان بجایی است.

مقامی با بیان اینکه منوچهر آذری کمتر به دوبله توجه داشت، در عین حال گفت: منوچهر آذری می‌توانست دوبلور خوبی باشد اما کمتر به این موضوع توجه داشت. در صحنه تئاتر آنقدر انرژی مصرف می‌کرد که این انرژی هیجان‌انگیز بود.

جلال مقامی در پایان سخنانش از ابوالفضل توکلی کارگردان این مستند به خاطر ساخت سلسله مستندهای مربوط به اهالی دوبله تشکر و قدردانی کرد.

*** برای تولید شادخوان دنبال منوچهر آذری می‌دویدیم

در بخش دیگری از این مراسم ابوالفضل توکلی کارگردان این مستند در سخنانی گفت: بیش از هر چیزی باید از شبکه مستند سیما برای ساخت این سلسله مستندها تشکر کرد.

او ادامه داد: زمانی که با آقای آذری تماس گرفتیم ایشان پذیرفتند که ما ساخت مستند را شروع کنیم. ایشان هنرمندی بسیار پرانرژی هستند. ما صحنه‌هایی را در کار داشتیم که در ارتفاعات تهران و در کنار برج میلاد ضبط شده است. آقای آذری برای ضبط این صحنه‌ها یک دقیقه هم استراحت نکردند. ما برای تولید این مستند دنبال منوچهر آذری می‌دویدیم.

کارگردان مستند شادخوان در ادامه گفت: چون اولین برنامه منوچهر آذری صبح جمعه با شماست، ایشان در کنار هنرمندان مطرح دیده شده و خاطرات ما را خوش کرده است. به همین جهت عنوان این مستند را شادخوان گذاشته‌ایم. ایشان نگاه طنزی به این مستند داشته‌اند به همین جهت این عنوان را انتخاب کردیم.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جلال مقامی منوچهر آذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنده از ته دل عجیب روباه در آغوش یک دختر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 یک دختر نترس در اقدامی با در آغوش گرفتن روباه شروع به خنداندن او کرد. نکته قابل توجه اینکه روباه برخلاف ظاهر زیبا و بی‌آزارش به سرعت می‌تواند در موقعیت هجومی قرار بگیرد و به همین دلیل توصیه می‌شود در حیات وحش به روباه نزدیک نشوید. این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • لحظات کتک زدن یکتا ناصر توسط منوچهر هادی
  • گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه
  • مستند «زمین» از شبکه چهار
  • خاطره خنده دار اکبر عبدی از آجیل عید نوروز
  • خنده از ته دل عجیب روباه در آغوش یک دختر
  • ماجرای عجیب یکتا ناصر و منوچهر هادی ادامه دارد
  • ماجرای هشدار برای کبرا۱۱ و حرکت‌های عجیب بهمن هاشمی
  • عکس| ژست عجیب منوچهر هادی در مقابل یکتا ناصر در دادسرای جنایی