Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،نوربخش،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عصر شنبه در چهارمین نشست راهبری توسعه مدیریت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان قم در توسعه دولت الکترونیک رتبه نخست کشوری را به دست آورده است، توسعه دولت الکترونیک به‌تنهایی ۳۰۰ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته‌شده در ارزیابی دستگاه‌های دولتی را بر خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در محور شفافیت مالی با ۵۷ درصد تحقق قم رتبه نهم کشوری را دارد.

وی در ادامه بابیان وضعیت مناسب استان قم در مسئله سلامت اداری اضافه کرد: قم در میانگین نمرات اختصاصی و عمومی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، درصد تحقق امتیازات دستگاه‌های استانی نزدیک به ۹۰ درصد است، در مسئله ارزیابی دستگاه‌های استانی نیاز به آسیب‌شناسی ضروری است.

 

نوربخش ادامه داد: در محور بهبود فضای کسب‌وکار با تحقق ۷۶ درصد تحقق رتبه پنجم، در محور سلامت اداری و مسئولیت‌پذیری، قم با تحقق ۱۰۰ درصدی رتبه نخست را به دست آورده است، در نظام استقرار مدیریت عملکرد نیز قم با تحقق ۸۴ درصدی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به تشریح جشنواره شهید رجایی بیان کرد: این جشنواره در سطح ملی توسط سازمان اداری استخدامی کشور برگزار می‌شود، این جشنواره در سه سطح ملی، وزارتخانه‌ای و استانی برگزار خواهد شد، شورای راهبری توسعه مدیریت استان وظیفه برگزاری و انتخاب دستگاه‌های برتر استانی را در سال ۹۷ بر عهده دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بابیان روند توسعه میز خدمت در سطح دستگاه‌های اداری استان اضافه کرد: مقوله میز خدمت حضوری باید در آینده‌ای نزدیک به‌صورت کامل به میز خدمت الکترونیکی تبدیل شود، اداره کل ثبت‌احوال، گمرک و اداره کل مالیاتی استان با کسب نمره ۲۰ بالاترین نمرات را در سال ۹۷ به دست آورده‌اند، دانشگاه علوم پزشکی قم با کسب نمره ۱۳ کمترین و ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

وی با بیان این که شورای توسعه مدیریت برای بهبود و تخصصی شدن فعالیت‌ها در استان‌ها تشکیل‌شده است،افزود: تاکنون سه کمیته در ذیل شورای توسعه مدیریت استان تشکیل‌شده و گزارش عملکرد‌های آن‌ها به‌صورت مستمر در جلسات تخصصی شورا بررسی می‌شود. مشکل اصلی رویه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان این است که دستگاه‌ها خودشان برای خود امتیاز و نمره داده و دراین‌بین رضایتمندی مردم در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت:ممکن است دستگاهی در خود اظهاری‌های دستگاهی نسبت به عملکرد خود بالاترین نمره را اختصاص دهد، اما رضایتمندی در بین مردم از آن دستگاه خاص وجود نداشته باشد که این مسئله مشکل اصلی ارزیابی دستگاه‌های استانی و برگزاری جشنواره شهید رجایی است.

وی با اشاره به اهداف تفویض اختیار و تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت ابراز کرد: هدف از تشکیل شورای توسعه مدیریت برای جلوگیری از کوتاهی و کم‌کاری‌های احتمالی در دل دستگاه‌های استانی است، در سال ۹۸ مباحث محتوایی شورای توسعه مدیریت استان رنگ جدی‌تری بر خود خواهد گرفت.

نوربخش با اشاره به بررسی شاخص‌های اختصاصی و عمومی استان خاطرنشان کرد: در شاخص‌های عمومی و اختصاصی برای هر دستگاهی تا سقف ۱۰۰۰ امتیاز در فرایند ارزیابی در نظر گرفته‌شده است.

وی ابراز کرد: تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه دستگاه‌های استانی می‌توانند خود اظهاری و ارزیابی‌های خود را از عملکرد یک‌ساله دستگاه متبوع انجام داده و بعدازآن و از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سازمان استخدامی کشور نسبت به‌راستی آزمایی و ارزیابی قطعی خواهد پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأکید کرد: درنهایت دستگاه‌های برتر استانی در جشنواره شهید رجایی و در هفته دولت انتخاب و از دستگاه‌های برتر استانی تقدیر می‌شود، در شاخص‌های عمومی امسال هفت محور در نظر گرفته است، شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌های مختلف بنا بر نوع فعالیت‌های آن‌ها متفاوت است.

نوربخش با اشاره به میانگین نمرات عمومی و اختصاصی در کشور تصریح کرد: امسال سعی شده ارزیابی و نمره دهی دستگاه‌های استانی منحصر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نشده و از دستگاه‌های مختلف استان در فرایند ارزیابی استفاده می‌شود، ۱۵۰ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته‌شده به دستگاه‌های دیگر استانی اختصاص پیداکرده است.

انتهای پیام/ش

چهارمین نشست راهبری توسعه مدیریت در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محسن امیدوار گفت: اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی امروز(سه شنبه) با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

امیدوار با اشاره به توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اظهار کرد: جایگاه شارژ خودروهای برقی به عنوان اولین جایگاه در کشور با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری است.

 

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌های برقی از برنامه‌های مهم این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر است، اضافه کرد: تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی با ارزشی به مبلغ ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

 

گفتنی است، آیین بهره برداری از این پروژه امروز (سه شنبه) ۲۸ فروردین ماه، ساعت ۱۰ صبح در محل باغستان، بلوار امام خمینی (ره)، جنب پارک گل نرگس با حضور وزیر کشور، مسئولان استانی و شهری، شهروندان و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - سه شنبه ۲۸ فروردین
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • مدیریت ۱۰ هزار مگاوات از بار شبکه برق با کنتورهای هوشمند
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - دوشنبه ۲۷ فروردین
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری انتخاب شدند
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - یکشنبه ۲۶ فروردین
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری ایران برای جهانی شدن
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری از ایران برای جهانی شدن
  • ایجاد دبیرخانه شورای گفت‌وگوی منطقه شرق کشور در مشهد