Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:22:56 GMT

شهدای فرهنگی آبروی نظام تعلیم و تربیت هستند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۷۳۰

شهدای فرهنگی آبروی نظام تعلیم و تربیت هستند

تهران – ایرنا – مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: شهدای فرهنگی در طول دوران حیات تربیت کننده آینده سازان ایران اسلامی و در زمان شهادت روشن کننده مسیر تعالی جامعه هستند و در اصل آبروی نظام تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش ایرنا ، محمد صیدلو روز شنبه در مراسم تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی شهرستان پیشوا گفت: خانواده معظم شهدا برای حفاظت از آب و خاک مقدس ایران اسلامی، عزیزترین داشته های خود را فدا کرده اند و مسئولان موظفند تا برای جبران ایثار و از خودگذشتگی آنان، باید بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در شرایطی که برخی از مردم به واسطه بعضی مشکلات جامعه، لب به گلایه می گشایند ولی خانواده معظم شهدا و ایثارگران که بیشترین حق و صلاحیت را نسبت به نقد اشکالات جامعه دارند، تنها با مسئولان همراهی کرده و از آنان فقط خدمت رسانی به مردم را طلب می کنند.
وی تأکید کرد: مسئولان همواره شرمنده روح بزرگ خانواده معظم شهدا در همراهی با خادمان خود دارند و باید برای جبران این همراهی، در مسیر شهدا گام برداشته و مردم را از خدمات نظام برخوردار سازند.
صیدلو گفت: دشت ورامین با قیام خونین 15 خرداد سال 42 بیش از سایر مناطق کشور، در پیروزی انقلاب اسلامی سهم داشتند و با خون پاک و مطهر خویش، جرأت و جسارت رخ دادن اتفاقات بزرگ تا پیروزی انقلاب را به سایر مردم ایران بخشیدند.
وی افزود: مردم شهرستان پیشوا 15 سال پیش از آن که واژه شهادت به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه نهادینه شود، با تقدیم جوانان خود در 15 خرداد سال 42 با ایثار و از خودگذشتگی در راه اسلام آشنا بودند، کسانی که با وجود خفقان دوران ستم شاهی در راه حمایت از ولی فقیه و مرجعیت شیعه قیام کرده و جان خود را تقدیم اسلام کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کرد: شهیدان دشت ورامین، حماسه ای روشن در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی آفریدند و یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
شهید محمد جنیدی، مرتضی شیرازی ، منصور آجرلو، علی هداوند میرزایی، محمد انصاری ، محمد حسین جنیدی و عابدین هداوند خانی از شهدای فرهنگی شهرستان پیشوا در طول دوران هشت سال دفاع مقدس می باشند.
شهرستان پیشوا 337 شهید تقدیم اسلام کرده از این تعداد 5 شهید مربوط به قیام خونین 15 خرداد است.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهداي فرهنگي آموزش و پرورش پيشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد شفیعی صبح چهارشنبه در مراسم روز ارتش در قزوین با گرامیداشت یاد شهدای لشگر زرهی قزوین اظهار کرد: با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا راه این شهدا و تمامی شهدای اسلام و انقلاب را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با قدرت تر از همیشه و با اقتدار از کیان انقلاب اسلامی و ایران دفاع می‌کند، افزود: برخی‌ها در ابتدا به دنبال کنار گذاشتن ارتش بودند اما با درایت بنیانگذار کبیر انقلاب این حربه بدخواهان نتیجه نداد.

فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زره تصریح کرد: ارتش در طی انقلاب اسلامی همواره در کنار ملت و حافظ انقلاب و کشور بوده و پاسخ اعتماد بنیان گذار کبیر انقلاب را داد.

وی در پایان تاکید کرد: ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است و با اطاعات از فرامین فرماندهی کل قوا از ایران اسلامی دفاع می‌کند.

کد خبر 6080670

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • پیشمرگان کرد مسلمان در ایجاد امنیت منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است