Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خرداد: به دنبال پیوستن سفیر ونزوئلا در بغداد به صف مخالفان رییس جمهوری منتخب این کشور در ۱۴ بهمن ماه گذشته، یک رسانه عراقی امروز شنبه اعلام کرد که او به همراه کاردارش در بغداد، درخواست پناهندگی سیاسی از عراق کرده اند.
به گزارش خبرگزاری «الغدپرس» یک منبع مطلع گفته است که «جاناتان ویلاسکو رامیرز» سفیر ونزوئلا و همچنین کاردار این کشور در بغداد از عراق درخواست پناهندگی سیاسی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلاسکو رامیرز در اطلاعیه ای در ۱۴ بهمن ماه گذشته اعلام کرد از دولت منتخب «نیکولاس مادورو» جدا شده و به صف مخالفان به رهبری «خوان گوایدو» رییس جمهوری خودخوانده ونزوئلا پیوسته است.ونزوئلا از ۲۳ ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است، ماجرا از آن جا آغاز شد که خوان گوایدو رهبر مخالفان به صورت خودخوانده، خودش را رییس جمهوری کشور معرفی کرد و از مادرو که براساس انتخابات مردمی به این پست رسیده بود، خواست که از قدرت کنار برود.به دنبال این اقدام گوایدو، دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در اقدامی تعجب برانگیز از گوایدو به عنوان رییس جمهوری خودخوانده ونزوئلا اعلام حمایت کرد و خواستار برکناری مادرو شد.برخی از کشورهای متحد آمریکا نیز در جهان به دنبال این موضع واشنگتن، از آن تبعیت کرده و گوایدو را رییس جمهوری دانسته و خواستار کنار گرفتن مادرو رییس جمهوری منتخب از قدرت شدند.این درحالی است که کشورهای آزاد دنیا و در پیشاپیش آنها جمهوری اسلامی ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه و چین همچنان با حمایت کامل از دولت منتخب مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خوانده و از موضع امریکا و متحدانش انتقاد کرده و آن را مصادق آشکار دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر دانستند.برغم خبر درخواست پناهندگی سیاسی سفیر و کاردار ونزوئلا در بغداد از دولت عراق اما تاکنون وزارت خارجه عراق نسبت به اصل این خبر و موضع عراق در قبال این پناهندگی توضیح آشکاری نداده است. برچسب ها: بغداد ، ونزوئلا ، جاناتان ویلاسکو رامیرز

منبع: خرداد

کلیدواژه: بغداد ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رییس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

کد خبر 6081461

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا