Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:40:21 GMT

جنگل های غرب مازندران سنددار شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۹۰۶

جنگل های غرب مازندران سنددار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا سنگاری در دیدار با امام جمعه چالوس افزود: با اخذ سند تک برگی از این پس پاسخ به استعلامات تسریع شده و جلوی هرگونه تجاوز و تصرف احتمالی به عرصه های منابع طبیعی گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش های ما درمنابع طبیعی برای مردم است ، افزود: امسال با اذن مقام معظم رهبری ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های آبخیزداری کشور اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگاری با اعلام اینکه حفظ آب و خاک کشور از اولویت های سازمان جنگلها است ، ادامه داد: برای تشکیل یک سانتی متر خاک به سالها وقت نیاز داریم و با طرح های آبخیزداری جلوی فرسایش خاک گرفته می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی نوشهر گفت: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال برای پروژه های آبخیزداری در مناطق چالوس، کلاردشت ، کجورو رامسر هزینه شده است.

در این دیدار امام جمعه چالوس نیز بر لزوم حفظ انفال تاکید کرد و افزود: این منابع امانتی برای همه ی ما است که باید به نسل های آینده تحویل دهیم.

حجت الاسلام سید احمد جباری افزود: سفارش ما به مردم حفظ منابع طبیعی است  و خودمان درصدد تخریب منابع طبیعی نباشیم زیرا ما امانت دار منابع طبیعی هستیم و تکلیف ما را در حفظ منابع طبیعی باید انجام دهیم وتوسعه پایداری برای منطقه ایجاد کنیم.

کد خبر 4550462

منبع: مهر

کلیدواژه: چالوس منابع طبیعی غرب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: انجام ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور فرمانده وکارشناس یگان حفاظت، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان