Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@21:47:18 GMT

مخالفت مجلس با افزایش یارانه نقدی کم‌درآمدها

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۹۸۲

صراط:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 4‌اسفند) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 98، با پیشنهاد علی مطهری نایب رئیس مجلس درباره افزایش یارانه نقدی دهک‌های کم‌درآمدی جامعه مخالفت کردند.

به گزارش تسنیم، براساس این گزارش، مطهری در این جلسه و در جریان بررسی بخش درآمدی تبصره (14) لایحه بودجه 98، پیشنهاد کرد که به جای شناسایی و حدف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه، دهک‌های پایین درآمدی از سوی دولت شناسایی و یارانه نقدی فقط به این دهک‌ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق این پیشنهاد، از اردیبهشت سال آینده، یارانه نقدی فقط به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست متقاضی و فرزندان آنان تعلق گیرد.

نایب رئیس مجلس همچنین در بیان جزئیات بیشتری از پیشنهادش گفت: خانوارهایی که خود را مستحق دریافت یارانه می‌بینند، می‌توانند درخواست خود را به سازمان هدفمندی ارائه دهند؛ دولت می‌تواند از درآمدهای این بخش برای افزایش یارانه دهک‌های پایین درآمدی اختصاص دهد.

این گزارش می‌افزاید، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در مخالفت با پیشنهاد مطهری، گفت: بسیاری از افراد نیازمند تحت پوشش کیمته امداد و بهزیستی نیستند و حذف یارانه، مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس هم با پیشنهاد مطهری موافقت کرد.

حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دول، ضمن موافقت با پیشنهاد مطهری، گفت: شرط اجرای این پیشنهاد، حمایت مجلس است.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98، خاطرنشان کرد: در صورتی که این پیشنهاد تصویب شود، 60 میلیون ایرانی از دریافت یارانه حذف می‌شوند.

در نهایت، نمایندگان مجلس در این جلسه، از مجموع 227 نماینده حاضر، با 46 رأی موافق، 131 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع با پیشنهاد علی مطهری مخالفت کردند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: علی مطهری یارانه نقدی نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تین نیوز

سخنگوی دولت با اشاره به نظر قوه مجریه درباره افزایش تعطیلی آخر هفته گفت: منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود درباره تعطیلی آخر هفته گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است. دولت با کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود نسبت روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

وی افزود: نگاه دولت این است که باید بتوانیم در این خصوص تصمیم‌گیری منعطف تری متناسب با اقتضاعات زمانی و فرهنگی و اقتضاعات مختلف داشته باشیم و دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم لذا پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش میزان تعطیلی به دو روز انتخاب روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف دولتی قرار بگیرد که منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • فقر مطلق کمرنگ شد