Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه مشترک شورای اداری استان و شورای توسعه پایدار استان های غرب و شرق با محوریت آموزش و پرورش مناطق مرزی گفت: استان ایلام در ۸ سال دفاع مقدس با پایداری و مقاومت مردم استان و حضور در صحنه کشور و نظام را از تجاوز دشمن حفظ کرد و البته در این مدت از توسعه و ایجاد زیرساخت های مختلف از جمله زیرساخت های آموزشی عقب افتاد و علاوه بر آن بسیاری از مدارس کشور مورد هدف بمباران دشمن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمعیت استان که حدود هفت دهم جمعیت کشور  و۲.۵ درصد وسعت کشور را داراست ،تأکید کرد: ایلام با این وسعت و این درصد از جمعیت کشور ۱۱ درصد منابع گاز، ۳.۵ درصد منابع نفت، ۷.۷ درصد مرزهای خشکی کشور، ۳.۵ درصد صادرات کشور، ۶۵ درصد تردد زوار عتبات عالیات، میزبانی ۲ میلیون نفر زائر و گردشگر عراقی، تردد سالانه بیش از ۵۰ هزار اتوبوس برای تردد زوار، صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری از مرز، تردد بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو از استان در سال و بسیاری دیگر از ظرفیت ها و خدماتی که استان به کشور می دهد می طلبد نگاه به استان ایلام به یک نگاه راهبردی حتی برای کمک به اقتصاد و توسعه کشور تبدیل شود.

نماینده عالی دولت خاطر نشان کرد: با تمام این تفاسیر بسیاری از ظرفیت های قانونی از جمله مصوبه شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور در پرداخت یارانه ۵۰ درصد به سرمایه گذاری در مناطق مرزی، بیمه امنیتی سرمایه گذاری خارجی، تخصیص 100 درصدی اعتبارات تملک دارایی ها در این استان هنوز اجرا نشده است.

وی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی در خصوص آموزش و پرورش استان پرداخت و گفت: فروش املاک و مستقلات مازاد و اختصاص اعتبارات آن به کمبودهای آموزشی، تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی از طریق واگذاری به بخش خصوصی و یا مشارکت، تغییر کاربری و انتفاعی کردن بخشی از املاک آموزش و پرورش جهت تأمین نیازهای این بخش، ایجاد مجتمع های رفاهی و فرهنگی در مسیر اربعین، ساماندهی گردشگران و زوار در استان، برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس، رفع مشکل بی سواد و ریشه کن کردن آن ظر ف مدت دو سال با یک حرکت انقلابی، رفع مشکل سیستم گرمایشی مدارس در سال آتی ازجمله اقداماتی است که می توان برای توسعه بحث آموزش و پرورش در استان انجام داد.

کد خبر 4550483

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام بازارچه های مرزی قاسم سلیمانی دشتکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت  گفت : این شهرستان با میزان سرانه ۶/۲ دهم فضای آموزشی رتبه نخست توسعه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده است

گنجی زاده خاطر نشان کرد در حال حاضر ۷۲ درصد فضای آموزشی شهرستان پلدشت استاندارد هستند

وی گفت : در نقاط مختلف شهرستان پلدشت در حال حاضر ۸ مدرسه با ۴۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال احداث می باشد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت افزود : تا پایان نیمه اول سال جاری ۵ مدرسه با ۳۶ کلاس درس در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید و میزان سرانه فضای آموزشی شهرستان به ۶/۵ دهم افزایش خواهد یافت .

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محورهای آذربایجان‌غربی
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند