Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@19:45:06 GMT

انجمن سازسازان همدان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۳۲۲۷

انجمن سازسازان همدان تشکیل شود

علی آقامحمدی عصر شنبه در نشستی با سازندگان ساز همدان اظهار داشت: بیش از یکصد نفر در استان همدان به صنعت سازسازی مشغول هستند که تاکنون هیچ اقدامی برای ساماندهی آنها نشده است.
وی اضافه کرد: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان انجمن سازسازان برابر قوانین و مقررات تشکیل و فعالان این عرصه با عضویت در این تشکل ساماندهی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن موسیقی همدان گفت: بررسی مشکلات و پاسخگویی به خواسته های این قشر از هنرمندان در قالب انجمن و تشیلات قانونی بهتر و سریعتر انجام می شود.
آقامحمدی با اشاره به اهمیت سازندگان ساز در رشد و ترقی هنر موسیقی خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر وظیفه خود می داند به مشکلات این هنرمندان رسیدگی کند.
وی یادآوری کرد: با هدف دلجویی از این هنرمندان تعدادی از آثارشان در موزه ساز به نمایش گذاشته شده و در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر برای بازدید مردم گشوده شد.
یکی از فعالان رشته سازسازی بیمه نبودن هنرمندان این رشته، سنتی بودن کارگاه های تولید ساز، کمبود چوب و مواد اولیه را از مشکلات سازسازان همدانی ذکر کرد و افزود: مسئولان متولی برای رفع موانع و مشکلات این صنعت تلاش کنند.
مهرداد وارسته با بیان اینکه سازندگان ساز همدانی از بهترین های کشور محسوب شده و تولیدات آنها جزو بهترین سازها است، خواستار حمایت بیش از پیش این قشر توسط مسئولان امر شد.
وی نمایشگاه دائمی برای عرضه و فروش سازهای تولید شده در همدان را ضروری دانست و گفت: فعالان این عرصه توان شرکت در نمایشگاه های خصوصی را نداشته و به شدت به وجود موزه یا نمایشگاه نیاز دارند.
آلات موسیقی مانند کمانچه، نی، عود، تار، قانون، تنبور، سه تار و سنتور در همدان ساخته می شود.
بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر همدان از یکم تا هفتم اسفند به همت انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اجرای 17 گروه موسیقی اصیل ایرانی و برنامه های جنبی متنوع از جمله کارگاه های پژوهشی در حال برگزاری است.
7527/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره موسیقی فجر صنعت قوانین و مقررات موزه 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ استاندار همدان در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۹۶ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به همت دولت مردمی و انقلابی ایران قوی یک‌هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف از مصوبات این ستاد برخوردار شدند.

علیرضا قاسمی فرزاد تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد مصوبات این ستاد نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

او تصریح کرد: در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سه پرونده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

استاندار همدان گفت: ۲ پرونده درخواست امهال در پرداخت بدهی تسهیلات بانکی را داشتند که مقرر شد در فرصت مناسب بدهی بانکی را تسویه کنند.

قاسمی فرزاد افزود: یک پرونده مربوط به بازبینی فنی و تعمیرات اساسی واحد تولیدی اسید بود که برای این اقدام نیاز به سوخت جایگزین داشت و مصوب شد سوخت جایگزین تحویل این واحد تولیدی شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان