Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - حمیدبیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در دیدار با استفانو بوناچینی استاندار 'امیلیا رومانیا' با اشاره به پیشینه تاریخی ارتباطات بین دو کشور، بر علاقمندی مقامات ایرانی جهت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین و بویژه گسترش همکاری های استانی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی در ایتالیا در این دیدار با یادآوری رشد چشمگیر حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و ایتالیا در سال های اخیر تاکید کرد که ایتالیا در سال 2017 نخستین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر کشورمان در این ملاقات با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی و علاقمندی مقامات آن استان برای همکاری با استان امیلیا رومانیا، ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن و امضای سند همکاری بین دو استان یاد شده در چند ماه آینده، بستر و چارچوب مشخصی برای تعاملات تجاری و اقتصادی و فرهنگی در سطح استانی فراهم شود.
استاندار امیلیا رومانیا نیز در این دیدار ضمن تشریح قابلیت ها و ظرفیت های استان متبوع خود، از گسترش تعاملات با جمهوری اسلامی ایران و بویژه همکاری با استان آذربایجان شرقی استقبال و ابراز علاقه کردو امضای یادداشت تفاهم در این رابطه را مبنای مناسبی جهت حرکت به جلو در پرتو تعاملات ملی دو کشور دانست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا همچنین پیش از دیدار به منظور بررسی راه های توسعه ارتباطات میان شرکت های بخش خصوصی دو کشور، نشست مشترکی را با 10تن از روسای سازمان ها و اتحادیه های تجاری -اقتصادی و بانکی این استان از جمله اتحادیه اتاق های بازرگانی، کنفدراسیون صنایع، کنفدراسیون ملی صنایع دستی، کوچک و متوسط برگزار کرد.
شبک**اروپام**461**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حميد بيات روابط استاني ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند

رسانه قطری خبر داد ایران و سودان پس از قطع روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۱۶، به صورت متقابل سفیر تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، «عبدالعزیز حسن صالح» به عنوان اولین سفیر سودان در ایران پس از قطع روابط دوجانبه در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

رسانه قطری الشرق خبر داده دولت سودان هم به صورت رسمی سفیر ایران در سودان را به عنوان اولین سفیر پس از قطع روابط تایید کرد.

همچنین، سودان و ایران درباره بازگشایی سفارت‌خانه‌های خود پس از تکمیل ترتیبات لجستیکی توافق کردند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ