Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در جلسه کمیته ایمنی راه‌ها که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد با اشاره به نیاز تعیین پراکنش تصادف به صورت هفتگی با دسته بندی آمار‌هایی از قبیل: جرحی و فوتی به صورت لایه‌های جداگانه، گفت: آنالیز و بررسی پراکنش تصادفات در قالب نقشه‌های gis باعث شفاف سازی در تصمیم گیری‌ها در زمان‌های خاص به صورت آسان و سریع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به نزدیکی طرح نوروزی لزوم افزایش گشت‌های نامحسوس مدنظر است.

وی با اعلام آمادگی این اداره‌کل برای افزایش ۳۰ تا ۳۵ دستگاه خودرو برای گشت‌های نامحسوس در محور‌های تمام استان، افزود: این افزایش مشروط به بررسی دقیق آمار تصادفات در ده ماهه امسال و جانمایی دقیق حضور پلیس خواهد بود.

سیاهپور با اشاره به آمار بدست آمده مبنی بر کاهش آمار تلفات ۳۰ کیلومتری شهر‌های استان در حدود ۶۲ درصد گفت: باید نسبت به اجرای اقدامات زودبازده و کم هزینه در این زمان خاص توجه بیشتری داشته باشیم و برنامه‌های علمی میان مدت و بلند مدت در سال آینده اقدام کنیم. از طرفی عزم جدی تمام دستگاه‌ها مرتبط با حوزه ایمنی راه‌ها مشروط به اخذ تصمیمات کارشناسی و بهره‌برداری از تجربیات و مشخص کرددن تعهدات هر دستگاه نسبت به کاهش تصادفات و پرهیز از دستور کار‌های لحظه‌ای اقدام موثر داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، بر نقش رسانه‌ها و نظام آموزشی به عنوان اقدام زودبازده برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی منتج به کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای تاکید کرد.
انتهای پیام/م

اعمال اقدامات زودبازده و کم هزینه برای کاهش تلفات جاده‌ای

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۴۰ هزار خودرو در اسفند ماه سال گذشته با استفاده از دوربین های کنترل سرعت اعمال قانون شدند. - اخبار استانها -

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: 40 هزار خودرو در اسفندماه سال گذشته با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت اعمال قانون شدند

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی دوربین‌های کنترل سرعت بررسی تخلفات و ثبت آن‌ها است، افزود: در حال حاضر تعداد 34 دوربین کنترل سرعت برای ثبت تخلفات رانندگی ماشین و موتور در شهر قزوین وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در 24 ساعت از شبانه روز فعال و نسبت به ثبت  تصاویر خودروهای متخلف اقدام می‌کند، گفت: سرعت خودروها با استفاده از دوربین کنترل سرعت با دقت بالای 98 درصد در قالب بستر فیبر نوری کنترل و مدیریت می‌شود.

عرشیان با بیان اینکه سرعت یکی از مهمترین عامل تصادفات در شهر قزوین است، بنابر این فعالیت دوربین‌های کنترل سرعت در کاهش تصادفات بسیار موثر است، عنوان کرد: کد پلیس سامانه‌های ثبت تخلف هر 6 ماه یک بار تمدید می‌شوند تست دوره‌ای انحراف، خطا دوربین‌های ثبت تخلف سرعت توسط شرکت مورد تایید راهور (شرکت توسعه امن ناجی) انجام می‌شود.

وی در خاتمه بیان کرد: بالاترین سرعت مربوط به خوروی دنا با سرعت 150 کیلومتر در بلوار آیت الله باریک بین در تاریخ 15 اسفندماه ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • ◄ تمرکز ستاد سفر بر کاهش حوادث جاده‌ ای
  • آمار سفر‌های نوروز و عید فطر اعلام شد
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟
  • اعمال جریمه به صورت اتوماتیک در سامانه پلیس راهور