Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:48:02 GMT

سهم کرمانشاه از برنامه اشتغال مولد کشور ۴.۷ درصد است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۳۳۷۱

سهم کرمانشاه از برنامه اشتغال مولد کشور ۴.۷ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله وفایی عصر امروز در شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور بانوان برگزار شد اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خوب که پس از تکانه های اقتصادی در اختیار لستانها قرار گرفت توجه به اشتغال مولد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در قالب برنامه اشتغال مولد قرار شد برای ۹۸۶ هزار نفر شغل ایجاد شود که ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد از این تعداد سهم استان کرمانشاه است.

وی از انتشار مدل عرضه و تقاضا برای کل کشور خبر داد و افزود: در این راستا سهم همه استانها در قالب ۹ برنامه اشتغالزایی مشخص شده که یک کار بسیار خوب است.

وفایی بیان داشت: برای ایجاد ۲۲ هزار و ۵۱۴ شغل به ۵۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر این مبلغ به استان ابلاغ شده و در قالب یارانه صلح به طرح هایی که از محل های مختلف قانون اشتغال و سرمایه گذاری اعتبار دریافت کرده اند، اختصاص می دهیم.

وی ادامه داد: حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش صنعت برای ایجاد ۱۰ هزار و ۳۲۴ نفر اشتغال، ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی برای ۱۷۸۱ نفر اشتغال، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تحقق اشتغال ۵ هزار و ۴۶۰ نفر، ۲ میلیارد تومان برای اشتغال ۱۱۴۹ نفر در بخش دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مطالعات جامع اشتغال در کشور اوایل بهمن نهایی و به استانها ابلاغ شد، گفت: برای توزیع اعتبارات شهری و روستایی ۲ موضوع را ملاک قرار دادیم.

وی یادآور شد: در مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبارات روستایی برای اجرا به دهیاران از طرف استانداری واگذار شده است.

وفایی بیان داشت: مبلغ ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز اعتبارات شهرها بر اساس جمعیت، مساحت و ... توزیع شده است.

این مسئول بحث تغییر دستگاه اجرایی بازسازی مساجد زلزله زده را مطرح کرد و افزود: علی رغم اینکه سازمان تبلیغات پس از چند ماه پیگیری ما بحث بازسازی را قبول نکرد مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بودجه بازسازی مساجد را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کردیم.

کد خبر 4550489

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال جلسه شورای اداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فیض اللهی شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار با تأکید بر اهمیت تحقق منویات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال، گفت: رهبر معظم انقلاب نقشه راه را برای ما مشخص کرده و دستگاه‌های دولتی وظیفه هموار کردن و تسهیل گری در راستای جهش تولید را بر عهده دارند.

وی گفت: تعهد اشتغال شهرستان بهار در سال گذشته تعداد یک هزار و ۶۱۹ نفر بود که یک هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۱۱۴ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شد و سهمیه شهرستان بهار در سال جاری تعداد یک هزار و ۴۵۸ نفر است.

فیض اللهی اضافه کرد: داشتن اطلاعات کافی در حوزه اشتغال و کسب و کار می‌تواند به برنامه‌ریزی دقیق کمک کند و جایگاه شهرستان در بین شهرستانهای دیگر مشخص شود و موانع و نواقص برطرف شود.

وی سفر ریاست جمهوری در نیمه دوم امسال را محتمل دانست و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان بهار در حوزه کشاورزی و صنعتی، باید طرح‌های مدونی را برای طرح در سفر آماده کنیم تا از این محل منتفع شویم.

فیض اللهی با تاکید بر مشخص شدن سهمیه شهرستان در حوزه اشتغال و تسهیلات گفت: با مشخص شدن سهمیه شهرستان و داشتن آمار می‌توان اقدامات و میزان پیشرفت را سنجید و متناسب با داشته‌ها و ظرفیت‌ها به دنبال جذب اعتبار بود.

وی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان بهار را از اولویتهای امسال برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت تشکیل و گسترش تعاونیها و اختصاص ۲۵ درصد از تسهیلات، این مهم در شهرستان بهار نیز پیگیری خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: با توجه به وضعیت شهرستان بهار در حوزه کسب و کار، تسهیلات در بخش ایجاد توسعه و سرمایه در گردش به شهرستان تزریق شود و رفت و برگشت تسهیلات در حوزه شهرستان بهار متمرکز باشد تا ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

یوسف شعبانی اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری در ابتدای سال ۱۴۰۲، ۱۴۱ هزار نفر بود که با افزایش در پایان سال به ۱۴۹ هزار نفر و۷۰۰ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان همدان در سالهای گذشته، نامتعارف بود و بر اساس جمعیت و تعداد نیروی کار فعال و کارگران، در ۲ سال گذشته کاسته شد و از عدد سازی دوری جستیم و رویکرد کیفی‌سازی و اشتغال پایدار در دستور کار قرار گرفت.

شعبانی اظهار داشت: تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۳ به تعداد ۲۰ هزار نفر بود که این رقم با کاهش ۳ هزار نفری به ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

وی به ثبت آمار در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: ۹۱۷ طرح در استان در سامانه رصد قابل بررسی است و کلیه طرح‌های قابل بررسی، باید با تعیین ضرب العجل، تعیین تکلیف شود تا در راستی آزمایی مشکلی پیش نیاید.

شعبانی اعلام کرد: شهرستان بهار در جذب اعتبار مشاغل خانگی با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم استان را به دست آورد.

وی ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در استان مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بود که از مبلغ مذکور ۱۱۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی به سیاست گذاری سال جدید اشاره کرد و گفت: امسال برای اشتغال فارغ التحصیلان، کمر همت بسته ایم و ۲۵ درصد کلیه تسهیلات در اختیار شهرستان، باید مختص فارغ التحصیلان باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های جدید در قالب طرح‌های کارفرمایی در راستای اشتغال پایدار و بیمه‌های اجباری و جهش در فضای کسب و کار در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پیشرفت اشتغال زایی ما در فضای کسب و کار، باید با حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

شعبانی اظهار داشت: طبق سیاستها، ۲۵ درصد کل تسهیلات باید به حوزه تعاون و تشکیل و توسعه تعاونی و رونق کسب و کار در تعاونیها اختصاص یابد و به روستاهای کانونی در این حوزه توجه شود و بر طبق برنامه هفتم توسعه، در هر سال از برنامه، ۲ درصد پیشرفت تعاونیها لحاظ شود.

کد خبر 6087012

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • اختصاص ۲۵ درصد کل اشتغال ۱۴۰۳ به فارغ التحصیلان
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟