Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ساده زیستی، زهد و پارسایی و عدم دلدادگی آیت‌الله مؤمن به دنیا ویژگی‌های برجسته آن مرحوم بود و این عالم بزرگوار حقیقتاً الگویی برای مردم و حوزه علمیه بود. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله مؤمن که از سوی مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله مؤمن فقیهی بزرگ، عالمی با تقوا و خدمتگزاری با اخلاص و مبارزی خستگی‌ناپذیر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان تأثیرگذاری آیت‌الله مؤمن در حوزه علمیه و نظام اسلامی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افزود: آن مرحوم تمام عمر خود را در راه انجام‌وظیفه و تکلیف دینی سپری کرد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه یاد و نام شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مؤمن با گذر زمان از بین نمی‌رود، گفت: مردم‌داری، خلوص و عبادت، تواضع و فروتنی و علم‌آموزی و دانش آیت‌الله مؤمن ازجمله ابعاد شخصیتی ایشان بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی انسان‌های مؤمن ابراز کرد: ساده زیستی، زهد و پارسایی و عدم دلدادگی آیت‌الله مؤمن به دنیا ویژگی‌های برجسته آن مرحوم بود و این عالم بزرگوار حقیقتاً الگویی برای مردم و حوزه علمیه بود.

اهواز|آیت الله حیدری: مهم‌ترین هم و غم مرحوم آیت الله مومن تبیین ولایت فقیه بودسردار باقری رحلت آیت الله مومن را تسلیت گفت"آیت‌الله مومن" منشاء خدمات موثر و شایانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند

وی ساده زیستی و مجاهدت آیت‌الله مؤمن را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: قبل و بعد از انقلاب اسلامی وضع زندگی ایشان تغییر نکرد و ساده زیستی وی زبانزد خاص و عام بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این عالم ربانی نقش اساسی و کلیدی در پاسداری از اسلام و قانون اساسی داشتند، تصریح کرد: آیت‌الله مؤمن به معنای واقعی کلمه مؤمن به اسلام، امام راحل و انقلاب و نظام اسلامی بود.

انتهای پیام/ن

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار جمعی از فرهنگیان استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، ضمن تبریک عملیات وعده صادق، اظهار کرد: آموزش و پرورش و عرصه تربیتی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید کانون توجهات نظام، دولت و مردم باشد، مطرح کرد: ارکان مختلف نظام و دستگاه‌های دولتی باید در کنار آموزش و پرورش باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در صدر اولویت‌ها باشد، عنوان کرد: در برنامه‌ها و اقدامات مختلف باید پیوست متناسب با آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های تربیتی نگاه مطالعاتی و تئوری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: البته این نگاه مطالعاتی باید به صورت میدانی باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عرصه تربیتی یک فضای بسیار حساس است که نیازمند اقدامات علمی است، تصریح کرد: تمام روش‌ها و فعالیت‌ها ناظر به اقدامات مطالعاتی باشد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دوم باید پرورش مدیر و کادر مدرسه باشد، یادآور شد: در دوره جدید به این موضوع توجهاتی شده ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب همچنان فاصله داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است، ابراز کرد: این تحول عظیم یک تهدید و فرصت در کنار هم است که باید نسبت به آن حساس بود.

وی با اشاره به اینکه موضوع ادبیات و هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان کرد: بسیاری از مطالب را نمی‌توان به صورت مستقیم به دانش آموزان منتقل کرد، درنتیجه باید بسیاری از پیام‌ها را در قالب شعر و ادب و هنر به آن‌ها منتقل کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه فعالیهت‌های هنری می‌تواند به صورت غیر رسمی باشد، اظهار کرد: البته در این عرصه بررسی و دقت بسیار زیادی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت خود دانش آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: انقلاب اسلامی با مشارکت به پیروزی رسید و این موضوع نشان از اهمیت مشارکت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تاریخ اسلام، ایران و انقلاب همراه با نقاط برجسته باید برای دانش آموزان بیان شود، عنوان کرد: اینکه نسل جوان با مفاخر خود آشنا شوند بسیار اثرگذار خواهد بود و موجب هویت‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تغییر گفتمان‌ها فعالیت را دشوار کرده است، خاطرنشان کرد: مدارس دولتی باید در صدر اهتمام به امور تربیتی باشند تا جاذبه به مدارس غیردولتی کاهش پیدا کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عرصه تربیتی باید در بودجه‌ بندی‌ها دارای ردیف باشد، تصریح کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش نیز ملاک اصلی برای ما ستاد همکاری‌ها و برنامه ۵ ساله است.

وی با اشاره به اینکه طرح امین یک موضوع مهم است، یادآور شد: مدارس طرح امین نیز باید توسعه بیش‌تری پیدا کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در درختواره رشته‌های حوزه‌های علمیه به موضوع تعلیم و تربیت توجه شده است، ابراز کرد: فعالیت در عرصه آموزش و پرورش، فعالیت پیچیده‌ای است که حساسیت بسیاری دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه معلمین خوب و انقلابی باید حفظ شوند، بیان کرد: بخش اصلی فعالیت را این معلمان انجام داده و حوزویان طرح امین نیز در کنار آن‌ها خواهند بود.

کد خبر 6085165

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟