Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@15:27:57 GMT

واکنش بولتون به تصمیم تازه FATF درباره ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۳۳۸۷

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، از تصمیم اخیر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران ابراز خرسندی کرد و به اعضای این سازمان به اصطلاح «غیرانتقاعی» و «غیردولتی» تبریک گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که هم‌اکنون یکی از اصلی‌ترین مقامات دولت آمریکا در پیگیری سیاستهای ضدایرانی این کشور است، روز شنبه در واکنش به تصمیم «اف‌ای‌تی‌اف» در توئیتر خود نوشت: «وقت تقریبا تمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت دو سال بدون هیچ پیشرفتی، گروه ویژه اقدام مالی پذیرفت درصورتی که ایران الزامات مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی را اجرایی نکند، نخستین اقدامات تقابلی عمده مالی را در ماه ژوئن (تیرماه) بار دیگر وضع کند. من به این اقدام اف‌ای‌تی‌اف تبریک می‌گویم».

گروه ویژه اقدام مالی در نشست روز جمعه خود در پاریس با بیان اینکه ایران هنوز «برخی موارد» برای رعایت معیارهای این سازمان را «کامل» نکرده است، اعلام کرد ایران بار دیگر فرصت دارد تا ماه ژوئن (خرداد-تیر) خواسته‌های مورد نظر این گروه را برآورده کند، در غیر این صورت، با اقدامات تقابلی اف‌ای‌تی‌اف روبرو و به «فهرست سیاه» نیز اضافه خواهد شد.

گرچه ایران قوانین داخلی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را تصویب کرده و دست‌کم طی سالهای اخیر با حضور میدانی و جدی در عرصه مبارزه با تروریسم در منطقه صداقت و پایبندی خود را در مبارزه با تروریسم به مردم جهان ثابت کرده است، سازمان به اصطلاح «غیردولتی» اف‌ای‌تی‌اف مدعی است: تهران برای اینکه در «فهرست سیاه» قرار نگیرد باید «خواسته‌های ما را در مبارزه با تروریسم» را برآورده کند.

با این حال، دیوید لوئیس، دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی، همزمان با اجلاس قبلی این سازمان در پاریس در مصاحبه با بی‌بی‌سی اذعان کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران با اجرای خواسته‌های اف‌ای‌تی‌اف از لیست سیاه آن خارج شود.

سازمان اف‌ای‌تی‌اف که مقر آن در پاریس است، اکتبر گذشته به ایران تا ماه فوریه (بهمن ماه) برای انجام اصلاحات مورد نظر این سازمان مهلت داده بود.

یک روز پیش از تصمیم روز جمعه اف‌ای‌تی‌اف برای تمدید دوباره مهلت ایران، روزنامه واشنگتن‌فری‌بیکن گزارش داد چهار سناتور آمریکایی در نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری کشورشان خواستار آن شده‌اند که واشنگتن از نفوذش در «کارگروه ویژه اقدام مالی» برای بازگرداندن ایران به فهرست سیاه این سازمان و از سرگیری اقدامات تقابلی علیه این کشور استفاده کند.

کارگروه ویژه اقدام مالی که خودش را «نهادی بین‌المللی و غیرانتفاعی برای مبارزه با پولشویی» معرفی می‌کند، برای اولین بار در تیرماه سال ۱۳۹۵ به مدت ۱۲ ماه «اقدامات تقابلی و تنبیهی» علیه ایران را تعلیق کرد و از آن زمان تا امروز به ایران فرصت داده است تا لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کند.

هم‌اکنون با توجه به استانداردهای دوگانه و سیاسی سازمانهای به اصطلاح بین‌المللی مانند اف‌ای‌تی‌اف در تعریف «تروریسم»، مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران طی هفته‌های اخیر بررسی‌های کارشناسی لوایح موردنظر این سازمان را آغاز و نتیجه نهایی را به هفته‌های آینده موکول کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بولتون اف ای تی اف کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898544

دیگر خبرها

  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است